Är tiden kommen?
Hej. Ena min Guppy hona beter sig som om hon var på torra land.(sprattlar och skruvar sig på botten) jag såg också att några av hennes fjäll stod ut och hon andas väldigt snabbt. Inga andra fiskar beter sig såhär och eftersom det är en Guppy så är kanske hennes korta liv över? Vad ska jag göra? Vänta och se eller avliva?:(
LÄNGE LEVE DJUREN!!
Det blir inte bättre om hon håller på så. Ta bort henne direkt.
Håller med, ta bort henne, har hon resta fjäll är det nog dess värre inte mycket att göra misstänker jag.
Ta den i en håv och klappa till den i golvet så bör den vakna till, nä spola ner den sen..
// Niklas Sandgren
125 l växtkar
35 l blandat :)
Hon är borta nu…
LÄNGE LEVE DJUREN!!

:( Alltid trist!
För att inte ge ut några dåliga exempel så vill jag förtydliga här att man inte ska spola ner fiskar i toaletten.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
AA nä Vi har en liten halvtaskig toalett som inte spolar ner ibland och att hitta en flytande död fisk när man ska på toa kan jag inte tänka mig är särskilt trevligt så det är uteslutet…
LÄNGE LEVE DJUREN!!
😃Tror minimåne syftade på att man inte ska spola ner levande fiskar, men döda låter ju inte värst trevligt det heller i ditt fall #7
Ja jag menar levande :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jag beklagar :( alltid trist när det blir sådär.
Ja men jag kan inte säga att jag är förvånad ..guppys är ju väldigt kortlivade nu förtiden tråkigt nog, de är ju så fina!
LÄNGE LEVE DJUREN!!