Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 1159 ggr
Fia81
1

Flytta Fiskar, vad tror ni?

Min svärmor ska få ca 6 större Platy av mig. Men jag kommer inte vara hemma när hon hämtar dom. Så klarar dom sig i denna hink  onsdag kväll till fredag förmiddag. 

Det är en 10 liters hink med en cirkulations pump som håller ytvattnet i rörelse samt då även tillför syre. Locket är en väggskål med lufthål. Tror ni detta kan fungera???  (Hemma hos svärmor väntar ett fint 100 L akvarium och några kompisar :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

[Jens]
0

Självklart så klarar dom sig när du har förberett det så bra ! En sak bara. Du har en doppvärmare också?

Spöket
0

#1 doppvärmare behövs inte till Platy Byt lite vattnet en gång, nitrit hinner inte bildas men dock ammoniak

Multi vad?

[Jens]
0

Men om man har sand eller grus från det befintliga karet och vatten så ska det inte bildas nitrit eller ammoniak attacker. En liten hink på 10 L så kan temperaturen sjunka till rumstemperatur så håller det över 18 grader så ska det inte vara några problem.

TccT
0

Låt gärna bli att mata någon dag innan flytten till hinkenn. Ingen matning medans dom är i hinken heller.

mimåne
0

Ja de klarar sig bra där. Har själv gjort likadant vid behov någon gång :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Fia81
1

Tack alla, då kör jag på detta :)

Lizelda
0

Vad sjutton har du som lock? o.o Ser riktigt coolt ut!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Fia81
0

Om du tänker dig en guldfiskål som är delad på mitten och sedan limmad på en platta. Jag hade denna i hallen med vattenväxter i för många år sedan. Tror jag köpte den från USA. Blev riktigt bra som lock :)

Lizelda
0

Ser väldigt cool ut! :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid