Flytta Fiskar, vad tror ni?
Min svärmor ska få ca 6 större Platy av mig. Men jag kommer inte vara hemma när hon hämtar dom. Så klarar dom sig i denna hink onsdag kväll till fredag förmiddag.
Det är en 10 liters hink med en cirkulations pump som håller ytvattnet i rörelse samt då även tillför syre. Locket är en väggskål med lufthål. Tror ni detta kan fungera??? (Hemma hos svärmor väntar ett fint 100 L akvarium och några kompisar :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Självklart så klarar dom sig när du har förberett det så bra ! En sak bara. Du har en doppvärmare också?
Men om man har sand eller grus från det befintliga karet och vatten så ska det inte bildas nitrit eller ammoniak attacker. En liten hink på 10 L så kan temperaturen sjunka till rumstemperatur så håller det över 18 grader så ska det inte vara några problem.
Låt gärna bli att mata någon dag innan flytten till hinkenn. Ingen matning medans dom är i hinken heller.
Ja de klarar sig bra där. Har själv gjort likadant vid behov någon gång :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Tack alla, då kör jag på detta :)
Vad sjutton har du som lock? o.o Ser riktigt coolt ut!
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Om du tänker dig en guldfiskål som är delad på mitten och sedan limmad på en platta. Jag hade denna i hallen med vattenväxter i för många år sedan. Tror jag köpte den från USA. Blev riktigt bra som lock :)
Ser väldigt cool ut! :)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid