Fiskidentifiering!
Den som ser ut som en abborre är boliviansk Fjärilsciklid.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Den nedre fisken ser ut att vara en hajmal, inte en silverhaj.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
#Ja jag tror jag hittade den! https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=340 #1 japp det är nog den!
LÄNGE LEVE DJUREN!!
#4 Oj, den blir 35 cm och behöver 700 L, jag var i en affär som hade den i ett kar som var mindre än 50 L!
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
Hells Angel, det där beror ju på hur stor den är inte hur stor den kommer bli, anledningen till att man propsar på rätt storlek även till unga stora fiskar är ju för att undvika att fisken sen växer sig för stor, inte att den kanske allitd redan är för stor för karet =)
Den va typ 15 cm….
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
Stackars fisken.. Tyvärr är det ju så att djurbutiker sällan erbjuder den miljö en fisk behöver och de är därför mycket dåliga förebilder och exempel. Tanken är ju den att fisken endast ska mellanlanda där en kort stund innan den köps, men det kan ju ta tid och är ingen ursäkt i mitt tycke för att hålla en fisk så litet.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Mm, jag frågade varför dem hade den där och dem sa för att fiskarna blir köpte kort därpå att dem kommer men den där fisken har varit där lääääänge, i flera månader minst.
Ja en sån blire inte för mig tyvärr men den andra kanske kommer hem till mig med en till :)
LÄNGE LEVE DJUREN!!
jag har 3st sånna där silverhajmalar och de är stimfiskar så köp gärna 3-5st :) Jag har 3st och de är ca 20cm stora. Riktigt fina och coola! Kan vara lite tråkiga på dagarna då de ba ligger i en klump tillsammans eller simmar upp och ner i cirklar… Testa att lys med telefonen efter akvariet släckts! Då får du se när de är ute på "jakt" och letar mat, ser riktigt fränt ut när alla fiskar sover alla 3 hajar ba glider sakta över botten och letar mat :D Dock så splashar de jättemycket vatten och hoppar vid ytan så se till att ha ett täckglas hela tiden.
Även när du gör rent karet och måste ta där de ligger så kan de bli rädda och börja splasha vatten, det gör mina nästan varje gång jag ska göra rent :)
Fisken bredvid silverhajmalen är en boliviansk Fjärilsciklid. De är supertrevliga små ciklider, har mer av det naturliga beteendet och lever längre jämfört med de avlade fjärilscikliderna i handeln. Alltid nya upptåg på gång, risken är att du fastnar framför akvariet lite längre än vanligt… Du borde skaffa ett par, eller en hane med tre honor (så inte en hona blir utanför)! Rekommenderas varmt ❤️