Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2037 ggr
Fia81
0

Städpatrull???

Jag ville ha två st fredliga otocinclus till vårt akvarium på 96 L. Säljaren i butiken gav mig en gul och en vit… Annan färg bara sa han… MEN för varje dag så blev den gula bara mer och mer aggressiv och till slut fick ingen annan närma sig revet. Jag googlade lite och kom fram till att jag fått Kinesisk algätare… Jag har idag lämnat tillbaka dom till butiken…Jag har två arter i detta akvarium, Platys och mosaikguramis, det är en mycket fredlig och trevlig stämning i akvariet och jag vill gärna bibehålla detta! I vårt andra akvarium (54 L och en kampfisk) har jag zebrasnäckor och Amonoräkor som städpatrull, kan det fungera även i det större akvariet??? Eller har nå några andra fredliga förslag???  

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Aristarcos
0

Siamesisk algätare då?

Draken
0

96 liter är för litet för siamesisk algätare. men det skylle funka bra med Zebrasnäckor eller amanoräkopr, är lite osäker på Guramin och amanoräkor dock, vet inte om Guramin kan se ett skrovmål i dem ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Udoon]
0

Prova ottisar igen ? Men gör dig säker om att det är octocinulus du köper nästa gång, lite inte på vad dom i djuraffärerna säger, dom är bara ute efter att sälja😕 ottisar vill gärna vara 5-6st minst, så bara två skulle bli för få för att trivas. kan tänka mig att guramin skulle gå på amano.

mimåne
0

Jag röstar också för otocinclus :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Fia81
0

Tack alla 🙂 Jag funderar dock på Zebrasnäckor och Amanoräkor… Dom blir ju ganska stora dessa räkor så det borde fungera bra med Guramin… Men jag ska fundera lite till! Ikväll blev det fest på revet för att fira lugnet… och alla fick vara med 👍

HeidiH
0

Ottosar är underbara små piggeliner till fiskar! De vill vara ett litet stim helst. Behöver fodras utöver alger med grönsaker. Utomlands kallas de monkeys för de är livliga och lite småknasiga och busiga.

Fia81
0

Ja dom låter ju trevliga :) men ni tror inte det kan bli för "livligt" för mina Guramin?

Aristarcos
0

Nä de stör aldrig andra fiskar…

72mm
1

Ottos! Ottos! Ottos! Mera ottos!

Friskt kopplat är hälften brunnet!

72mm
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De Ottosar jag känner har varit väldigt bra på att fjäska och ställa sig in. Redan i zoobutiken brukar de börja.

Fia81
0

😂 Ja nu kan jag ju inte låta bli… Tack för en superhärlig bild 😂

Aristarcos
0

😂hehe #10 lite så ja…

Fia81
0

I dag har jag hämtat hem 6 st små söta otocinclus :)

mimåne
0

Vad roligt Fia81! Hoppas de kommer trivas.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

72mm
0

Kul! Mina får broccoli och gröna ärtor när jag vill skämma bort dem lite. Jag misstänker att de städar något bättre om man inte proppar dem fulla med grönsaker hela tiden, men vad gör man inte? ;)