Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettnybörjarhörnan
Läst 1066 ggr
gulzebra
1

Plockad sten?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått med mig lite stenar hem, kan jag använda dessa i akvariet? Tyvärr lite skitiga på bilden, kan rengöra och fota på nytt om så krävs för att se, men tänkte passa på att fota direkt medan dagsljuset är framme :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

VildaVittra
0

Jag har alltid hettat upp stenar på en plåt i ugnen innan jag stoppat ner dom (efter de svalnat givetvis). 

Utan brottytor går det inte att säga vilka bergarter det är, men jag ser ett par som är granit.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

gulzebra
0

Smart med ugn, jag tänkte koka de som får plats i kastrull men de största vete fasen om de får plats i min största ens. Men det blir ett senare projekt, först lär jag sortera ut användbara och oanvändbara :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

kallepudas
0

jag var inte så avancerad utan tog stenarna till badkaret & på med hett vatten och en diskborste……

mimåne
0

Oj vad fina stenar! Jag vill också ut och plocka sten, men här ligger snön kvar och tjälen i backen. Du kan lugnt använda dig av dessa. Bara att göra rent på diverse vis innan och sätta igång.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

gulzebra
0

Super, tack! Får kika när vattennivån där jag plockat gått ner om jag kan hitta större av den mörkaste sorten 😃

mimåne
0

Ja de mörka var riktigt snygga! …. 😐

Medarbetare på akvariefisk ifokus