Akvarie med träbotten?
Någon som haft, byggt, eller har någon erfarenhet av tankar som inte har glas i botten utan är byggda på annat sätt? Specifikt trä.
Friskt kopplat är hälften brunnet!
Aldrig hört talas om men låter väldigt intressant men inte så funktionellt.
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Tror inte på det riktigt…Trä är ju organiskt o miltnar med tiden. Tryckimpregnerat inte så hälsosamt för fisken gissar jag..Visst kan man lacka eller så… Nej inte hört talas om det iaf :)
Aldrig hört talas om det, och tror inte det är genomförbart.
Trä är inget bra material att ha på insidan mot vatten för det sväller o rör sig svårt att få tätt.
Men däremot plywood går bra om man plastar på insidan kan man göra riktigt stora akvarier. http://www.jonolavsakvarium.com/eng_diy/2200litre/2200litres.html
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo, menade så klart plywood. Det är ett trämaterial i min värld, hehe. Plast, damm- eller pool-duk, epoxy, eller någon typ av flytande gummi får användas för att täta. En 2000L tank som troligen inte ens skulle varit möjlig att bygga på vanligt sätt nedan.
Friskt kopplat är hälften brunnet!
När jag jobbade som djurskötare på ställen som hade större akvarium för uppvisning så var ofta 3 sidor i plywood (eller liknande material) och en i glas. Ofta använde de glasfiber har jag för mig för att täta så att träbotten bara agerade ram och tog emot vikten. Fungerade utan problem.