Guppys och räkor?
Vad säger ni? Funkar det? Eller blir det inga räklingar då?
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Jag har inte och har aldrig haft det tillsammans men, som jag hört av många så kan du ha vuxna räkor och guppys tillsammans. Men det kommer inte bli räkningar då.
Djurälskaren 
Typ som med kampfiskar då? Nåja, då får räkorna bo själva då ^^
det där är väldigt relativt o beror mkt på hur du inreder akvariet, jag har regnbågsräkor i mitt 320 malkar med zebra danios o 50st glödbandstetror o jag har massor med räklingar.
ser du till att ha mkt flytväxter, mossor, stenrös etc där inte de vuxna guppysarna kommer åt kan du säkerligen få räklingar att överleva =)
Har inte planerat hur karet ska se ut än men stenrös är inte omöjligt :) Även mossor och dylikt kanske dyker upp där men då slänger jag inte i alla Blue Jellysarna utan tar några Sakura som test istället - när karet kommit upp och kommit igång ^^
Har hört ett antal gånger nu att Guppy är känsliga fiskar. Räkor tål i princip inte någon fiskmedicin (ingen som vår butik har i sortimentet i alla fall). Sen vet jag inte om du vill planera för "worst case scenario".
Kanske får bli bara guppys då…
Jag har nyligen avvecklat min räkvas, så jag hällde i mina räkor hos guppysarna. Jag har huffsat mycket gömställen, så det går ingen nöd på dom. Dom allra minsta räkligarna har en förmåga att ta sig in i pumpen trots strumpa, så dom brukar växa till sig lite där i innan dom hamnar ute i akvariet när jag gör rent filtret :P Än har jag inte haft några problem, varken med sjuk fisk eller mördade räkor.
Jag har Körsbärsräkor och trinidadguppy i samma akvarium utan problem. Har även räkor i mina andra två kar, det ena med avelsprojekt av Guppy så det är trinid-, slöjguppy och endlers och det andra med större fiskar (just nu svärdbärare men har varit guldfiskar, siamensisar och pakistanbotior). Sen har jag ju massa växtlighet och annat för dem att gömma sig i. Blir fler och fler av räkorna och gällande mediciner så funkar de flesta med sötvattenräkor. Har behandlat fiskar med räkor och snäckor i karen utan problem med eSHa produkter.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Tack för tipset #8! Dubbelkollade deras hemsida och du har helt rätt. "Alla eSHa produkter för sötvatten går att använda i sötvattensakvarium med räkor". Vår butik har Aquarium Münster, deras funkar inte med räkor.