artbestämning av mal
Ser ut som en Ancistrus hona. Eller…?
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
Ancistrus har inte det mönstret. Du får invänta någon som kan malar :)
kan ha hundra procent fel men jag gissar på en liten gibbiceps eller pleco. som sagt,ingen aning😃
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#2 Min Ancistrus såg nästan precis ut så där…?
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
Jag gissar också på någon sorts pleco, kan tillägga att den är ca 15-17cm
That's a cat...Not a horse.
#6 aha, jag tyckte den såg ganska liten ut xD
Skulle kanske kunna vara en Pterygoplichthys weberi.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Kan inte hjälpa dig direkt med arten, men om det är en Pleco eller Gibbi, så blir de mycket stora och kräver stora akvarium.
#9 Har redan scoutat zoopet men såg ingen som hade slående likhet #11 jo jag vet :) det är inte min fisk, utan en kund som droppade den i butiken jag jobbar i, vill dock inte sälja den utan att veta exakt ca storlek å andra parametrar, namnet underlättar även vid prissättning ^^
#10 många av bilderna på Pterygoplichthys weberi var väldigt lika, min kanske är av den arten men lite mer oregelbunden i färgen
tror jag redan svarat på fb om du lagt ut där men det är enkelt att ta redan på om det är en Pterygoplichthys genom att räkna fenstrålarna på ryggfenan, är det 12-13st är det utan tvekan ngn sorts Pterygoplichthys, har den bara 7-8st är det mest troligt en hypostomus av ngt slag
Jajamen, det är samma som FB