Överbefolkning
Hej! Nu har jag ett stort problem.
Efter som det började bli glest i akvariet med fiskar och min syster och pappa skulle åka till Jönköping idag, bad jag dem att svänga förbi akvarieaffären och köpa 2 platys (har redan 1) och 5 neontetror (har redan 5). De kommer hem med 2 platys, 10 neontetror och en ancistrus(?!). Jag var mycket tydlig med att inte skulle köpa NÅGOT mer än vad jag nämnde! Jag försöker berätta för pappa om överbefolkning. Hans motivering var att personalen sa att det funkade. Jag försöker berätta om opåltlig pesonal, men han kallar mig bara otacksam.
Karet är 54 liter, mycket växter, och förutom nämnda bor det även 3 unga guppys och massa sandsnäckor.
Jag är livrädd för överbefolkning! Vad ska jag göra?
MVH: En djurälskande Clara
54 liter sällskap 10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk 2 Sibiriska dvärghamstrar<3
Vilken ancistus är det? Finns ju ett par olika och en hel del av dem kräver större kar än ditt. Det klarar sig säkert ett tag om den inte redan är vuxen, men det kan ju vara en ide att börja leta nytt hem så man är ute i god tid.
#1 Ancistrus sp, en vanlig brun. Jag vet ett de behöver större kar, det är ett av problemen. Jag tror att de blir ett mindre problem dock, är de överbefolkat är de värre. Tack för svaret:)
#2 Du kanske kan lämna tillbaka de oönskade fiskarna?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Jag skulle säga att det är på gränsen till överbefolkning, men om man är noga med vattenbyten och håller lite extra koll så borde det funka om man flyttar på ancistus.
#3 Problemet är att de är närmare 1 och en halv timma till Jönköping. Och pappa går inte att övertala.
#4 Tror du verkligen de? Tack!
# 5 om du annonserar ut de då och låter de bo i ditt kar tills någon vill köpa dem?:)
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#6 Jag ska prata med min kompis först. Hennes familj har ett akvarium på 250 liter. Om hon inte kan ta emot den så ska jag annonsera:) Tack för all hjälp