Växthjälp!
Var på Djurmagazinet igår där jag fann en så grymt snygg växt (Echinodorus bleheri), dock har jag läst lite och det verkar som att den kommer att kunna ta över mitt 30-liters ganska rejält. Går det att hålla den i schack eller bör man fundera över något annat?
Såg även Hygrophila siamensis, skulle den passa sig bättre kanske?
Inte helt säker på vart i akvariet dessa ska stå ännu, men klarar de eventuellt av att stå nära utblåset på pumpen?
Ska dit igen idag och kika lite. Tyvärr var många växter ganska obekanta, så jag får förlita mig på Zoopet eller liknande. 😃
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Hygrophila siamensis är fin! Den skulle säkert passa bra i ditt akvarium. Echinodorus bleheri, vacker den också men du har rätt, den kan mycket väl växa och ta över ditt akvarium. Både i omkrets, bredd och höjd. De passar bättre i större tankar. Roligt att se att du valt att läsa på innan du köper växter, då kan man spara en och annan krona :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#1 Ja, precis! Tog kort på de växter jag tyckte var fina och stack hem och läste på lite. :) Är ju tråkigt om de dör direkt eller tar över hela karet så att man tvingas göra sig av med dem.
Men då får det nog bli Hygrophila siamensis om jag inte finner något annat. Har lite mer tid idag att googla direkt i butiken. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus