Butik i Göteborg
Finns det några som fortfarande är online och har koll på akvariebutiker i gbg? Ska in imorgon och tänkte införskaffa växter! Fiskar får vänta ett tag så hur deras fiskutbud är spelar ingen roll just nu. Några förslag på vart jag ska åka?
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Om du skulle orka åka till Kungsbacka(västra Göteborg) så har de en av Sveriges största akvarium anläggningar med över 400 akvarium med fiskar osv, väldigt bra personal som har akvarium själva och många år i branschen;)
#1 Om du menar "zoomässan" så upplever jag att fiskarna där ofta är sjuka eller undernärda. Såg för ett par veckor sedan ett gäng galaxyrasboror som var så undernärda att de såg böjda ut. I Göteborg finns ju tropisk akvariefiskimport, jag tycker att den affären är värd ett besök.
Zoomässan är den jag menar;) jämfört med andra butiker jag sett är det den bästa, mina fiskar jag köpt mår inte dåligt, Gud vad mina fiskar leker med varandra nu! Yngel snart får man hoppas på!;)
Dock inte intresserad av fiskar för tillfället, har inkörningsfiskar hemma och vill bara ha växter, om en månad så kan vi prata fiskar ;)
Jag brukar handla på Tropakvariefiskimport och Herkules zoo. Herkules har nog bättre sortiment på växter men om det är nåt särskilt du är ute efter så kan det lika väl vara Tropakvariefiskimport som har det.
Godhem zoo
Stork zoo
Herkules (kanske inte har så mycket växter dock)
Trop akvariefisk import (gillar dock inte honom, de två senaste ggr har han antingen sålt sjuk fisk eller gett fel information…)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Zoomässan säljer mycket växter! Mycket!;)
#6 Godhem och Stork, ligger de nära varandra?
#7 Hur är kvaliteten på växterna då? Är de fina och friska eller lite sunkiga?
Jag har köpt stora och gröna växter där ifrån (Zoomässan). Att dom sen inte trivdes i mitt kar är en annan femma 😉Inte så dyrt heller!
Får se ifall jag kommer iväg det :) Koll på öppettider idag?
#7 Men det är väldigt dyrt, en gång tog de 50kr för en liten tuss javamossa. Jag brukar köpa växter på ZooHörnet istället.
Hornbach, är super!
LÄNGE LEVE DJUREN!!