Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 967 ggr
Lizelda
7

Mitt lilla fynd

Igår fick vi ett infall. Jag har suttit på blocket och letat ny häst och igår när jag var och åt med min mamma så började hon plötsligt kolla på begagnade akvarium. Självklart hittade hon en annons från en gubbe som odlat åt grossister och djuraffärer så några timmar senare så var vi på väg! Ett eller kanske två hade jag tänkt… Sedan kom vi dit och mamma sa att vi tar så många vi får plats med. Så två timmar senare och 700 kr fattigare så åkte vi därifrån med tre kar på 100 l, två kar på mellan 40 och 60 l skulle jag tro, ett högt och långsmalt kar på okänt antal liter och ett stort på många liter. Han sa 180 l men skulle gissa på närmare 240 l! Fick med några pumpar, grenuttag och lite grus och nu står allihop i vårt hundhus och väntar på att jag ska göra plats åt så många som möjligt. Det bästa med hela situationen är att min mamma är nästan lika exalterad över det här och min syster tätt därefter :) Kändes som ett bra köp och nu kommer Gordon äntligen att få simma som han vill!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Lilolizeit
0

Det var verkligen ett fynd! Grattis! :) Ska bli kul att se vad ni ska göra med alla kar :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mimåne
0

Nämen vad roligt! Kul med en familj som engagerar sig också och gör allt så mycket trevligare.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lizelda
0

Först och främst ska jag se till att få upp ett hundraliters, med en skitsnygg träram! Och då ska min stora mal få simma lite mer :) Först hade jag tänkt ha det jättestora inne hos mig men innan vi byggt om så går det inte så det får räcka med tre stycken här inne :)

Carronella1
0

Åh vad kul, grattis!🙂

Kul med din mamma som är så engagerad jämförts med min… hon vill knappt ha något större akvarium än 24L… men jag lyckades köpa ett lite större.

Min dröm har alltid varit att ha ett akvarium runt 240-340 i mitt sovrum tillsammans med det andra. Men det kan jag bara drömma om med min mamma som inte kan mycket om akvarium… Måste komma på någon lösning…🤔

Djurälskaren Hjärta

Lizelda
0

Hehe, min mamma hade akvarium när hon var yngre och det största var 500-600 L :3 Nä men jag har tur att min mamma är djurälskare precis som jag ^^

72mm
0

Haha, vilken skön mamma du verkar ha!

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Lizelda
0

Den allra bästa ;)

Lojs
0

Vad kul! Här finns nästan aldrig billiga kar på blocket här runtomkring så jag är väldigt avundsjuk!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lizelda
0

Vi åkte en dryg timme enkel väg för att ta oss dit men det blev ändå väldigt mycket mer kar för pengarna :)

Draken
0

Vad härligt, och grattis. Vilket fynd :D Skall bli spännande att se vad du/ni gör med alla kar :D

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Lizelda
0

Det tycker jag också, får försöka begränsa mig till en ide för varje kar ;)