Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 867 ggr
Minnix
0

Sorgmanteltetror

Hej igen! Jag och min pojkvän har nu tagit tag i att fixa upp mitt 375 liters kar :) har börjat fylla på med växter och vi köpte även 5 nya sorgmanteltetror i förrgår som kommer bättre överens med de 3 vuxna än vi trodde! Min önskan är att köpa ännu fler sorgmantlar snart! :D Nu undrar jag, är det någon här som har större stim av dom? Typ, 15 eller fler? Eftersom mitt akvarium är rätt tomt för att vara så stort (8 tetror och två skalarer samt 2 ancistrus) så vill jag ha mååånga tetror om det ser snyggt ut!

mimåne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vad roligt att ni bestämt er för att fixa till ditt akvarium. Den processen är alltid så trevlig! Jag har goda erfarenheter av sorgmanteltetran och eftersom du har utrymme så tycker jag absolut att du kan köpa ett större gäng. Ju fler desto finare tycker jag själv. 20st tycker jag låter som en bra början och kanske får de då också lust att börja leka?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

wille_wille
0

Jag har 13st, 10 vita och 3 gråa i mitt 110l akvarium🙂

Mina stimmar inte så jättemycket, men när de gör det så ser det väldigt fint ut.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Minnix
0

#1 Ja precis! Det vore häftigt om dom skulle börja leka! Jag tänker att ett stim på typ 30 stycken måste se jättehäftigt ut! 

#2 Åh! Jag googlade lite på tetrorna idag och upptäckte att vita fanns! Döhäftigt ju! Aldrig vetat om dessa och då har jag ändå haft tetror i 2 år 😂men har aldrig haft fler än 10 dock, skulle som sagt vara häftigt med ett jättegäng… 

#3 Hehe jag förstår inte? 😛 jättefint akvarium men vad hade det med sorgmanteltetror att göra? 😃

Ni som har större stim sorgmantlar, visa gärna bilder!

Minnix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Inkoppningen i förrgår :) vilken skillnad på mina nya och på de äldre jag har! Dom äldre är ju skitstora! Eller så är det dom nya som är pyttesmå ;)

usvead
0

Sorgmantlar + några andra tetror….