Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 983 ggr
[fiffof]
0

Vad passar en slöjstjärt med?

Tänkte köpa någon slags stimfisk. Har två slöjstjärtar som är cirka ett år. Har ett 120 liters akvarium. Vilket enligt de flesta fisksidor är tillräkligt stort för mina två slöjstjärtar. Nu är min fråga kan man ha en tetra med en Slöjstjärt. Finns det andra stimfiskar som skulle passa?

mimåne
0

Slöjstjärtar är kallvattensfiskar och smakar gärna på en inbjudande liten tetra. Många tetror vill också gärna ha det lite varmare än vad en slöjstjärt vill så i regel är de ingen bra kombination. Om det finns någon stimfisk alls som gillar kallvatten och får vara ifred för slöjstjärtarna kan jag däremot inte svara på. Det är möjligt. Någon annan kanske vet?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Udoon]
0

Har alltid hört att det är 250L som gäller till slöjisar🤔 Skulle nog satsa på någon fisk som inte får plats i deras mun iallafall.

[fiffof]
0

Tack för svar :) Enligt dem i djur affären skulle jag ha rum med 4 slöjstjärtar i ett 80 liyers akvarium så man ser ju hur pålitliga dom är… Några tips på fiskar över lag som skulle passa med de två jag har nu?

Sara97
1

Fredliga fiskar som inte gillar att nafsa på långa, fina ,väldigt inbjudande fenor hehe och såpass stora att de inte får plats i slöjjisarnas mun. För allt som får plats kommer hamna där tyvärr.

LÄNGE LEVE DJUREN!!