Växter!!!!!!
Hej jag vill ha en djungel i mitt kar hihi. Jag vill vill ha växter som växer som ogräs… Tips?? Jag har grus i botten och ganska många ljustimmar. Ca 12-13 timmar om dagen. Jag förstår mig inte på timern, och de digitala typerna är dyra så…
LÄNGE LEVE DJUREN!!
vad har du för ljus? göder du med något?
Ljuset är det som följde med.kan inte påstå att jag gillar den men men. Ingen gödning eller tillsatser..förutom easylife mediumfilter då :) vid uppstart och vattenbyte
LÄNGE LEVE DJUREN!!
låter som enklare växter som typ vattenwisteria eller hygrophila polysperma kan funka. vattenpest, gälört är också fina. själv är jag barnsligt förtjust i sötvattenstång, men vet inte om den växer riktigt så fort😃 finns fler bra snabbväxande växter i växtlexikonet här på iFokus.
Växter som jag tycker det är lätt att lyckas med om man läser på är:
Anubias, Rotala densiflora, Echinodorus amazonicus, Microsorum pteropus, Sagittaria subulata och Hygrophila difformis.
Ber om ursäkt för de latinska namnen, men jag läser mest akvarieböcker och sidor på engelska så jag lär mig sällan de svenska namnen…
Du har fått bra tips på växter men hur kommer det sig att du har belysningen tänd så länge? Högst 10h är vad som brukar rekommenderas om man inte vill ha alger. Sen är det bra för växterna att få vila.
Medarbetare på akvariefisk ifokus