Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 985 ggr
funkynyman
0

Vad är det för Malawi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej undrar vad det är för malawi ciklider på denna bild?

[Jens]
0

Stod det inte namn på dessa när du köpte dem?

funkynyman
0

Fiskarna är inte mina. Jag arbetar på en skola och det var en elev som frågade om jag visste var det var för fisk.  Jag sa att efter jullovet ska jag ha svaret. Skolan öppnar på torsdag så det börjar bli bortom :)

kallepudas
2

Den närmast i bild misstänker jag är en :

Melanochromis Auratus 

Dom andra får jag återkomma om och alla fiskarna i bild har ett utseende som även återfinns bland tanganyika-ciklider så jag vågar inte  med 100% säkerhet säga att det är Malawiciklider men någon som kan mer vågar sig säkert på det.

funkynyman
0

Tack för hjälpen med en av sorterna Kallepudas.

[Jens]
0

De blåa och ljusgula är hanar och honor av samma art kan jag bestämt säga men att hitta vad de heter har varit svårt. Jag har letat och letat men inte riktigt hittat den rätta för det finns många varianter av blåa ciklider.

[Jens]
0

Jag tycker de blåa och ljusgula har formen som en Fjärilsciklid. En mindre storlek av ciklider skulle jag påstå. Stämmer det? Hur stora är de? 3-4 cm ?

funkynyman
0

Det kan nog stämma JensW. Har  inte frågat om storlek på dem. Tack för hjälpen.

[Tinitusan]
0

den främre är def en auratus som kalle säger o de andra tror jag oxå är tanganiyka

Draken
0

Den ljusa är en aulonocara "Fire-Fish" de blå är jag mer osäker på. Kan vara Demasoni eller lombardoi. Kan också vara Frontossa, om det är Tanganyika.

Fire-fishen är ingen tanganyika, det är en Malawi :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Tinitusan]
0

de blå är inte demansoni

Zahara
0

Den "ljusa" gulvita är en firefish..

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus