Guppy yngel!
Fick mig en liten chock här när jag såg dehär 3 små liven i mitt akvarie!
Grejen är den att jag flyttade över mina fiskar o allt till det nya i FÖRRGÅR så det gamla har nu bara stått utan pump, värme eller nått..
Vet dock att luft finns ju i vattnet lite ändå, utan pump och mat har de säkert hittat gamla rester i sanden eller ätit upp syskon?🤔
Jag vände mig bara om mot akvariet nyss och fick då se 3 små Guppy bebisar 😃Vattentempen stod på 20 grader men nu är både pump och värma igång så får vi hoppas att de små liven överlever!🙂
(Dålig bild men inte lätt att ta kort med mobilen när de inte är stilla😉)
You can't make a rainbow without a little rain
Åååh så söta!😍 Älskar verkligen guppis men när man köper dem så dör dem hela tiden, men när dem väl överlever och får yngel så blir ynglerna mycket starkare och överlever bättre än föräldrarna!
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
#1 Jag har hört det också så jag hoppas dessa överlever och får ett längre liv😃
Men så kul! Alltid roligt med såna små överraskningar 😉
#3 Haha ja det va en riktigt rolig överaskning😃
Hoppas dem blir stora och friska! 🎈
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
#5 Hoppas också på det!
Fina!👍
#8 Tack 😃
Måste bara passa på att fråga… Vad ska de äta?
Hörde också att ofta vattenbyte hjälper tillväxten..?
Jag vet inget om att vattenbyten har med tillväxt att göra men iaf kan dem äta samma mat som föräldrarna bara att du krossar det lite extra först.
#11 Okej så bra :) Har nämligen matat dom med mina guppys foder sedan jag upptäckte dom fast såklart krossat det mer🙂
Riktigt fina föräldrar! När dom tre små ynglerna blir stora blir dom nog riktiga finingar! 😊
Djurälskaren 
Jag tänker på frågan om vattenbyten. Var har du ynglen?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#13 Visst är dom! Och jag hoppas på det😃
#14 Ynglerna är i ett 30L akvarie🙂
Kan tillägga att fick mig en till liten överaskning idag haha!
Jag tyckte att mamman betedde sg konstigt då hon va så baktung igår
(se denna videon: http://youtu.be/3cFwIw9eiYM) och sedan frammåt kvällen/natten så höll hon sig mest nere på botten om hon inte tog stöd av växterna… Idag skulle jag kolla till henne hur hon mådde och rörde då lite på växten där hon brukar va och då ser jag istället ytterliggare 6/7 yngel😃
Dessa är ungefär hälfet så stora som de 3 andra, men det är samma mamma🙂
Dock håller sig mamman nu mest på botten, nästan stilla😐
Får se hur hon mår när jag kommer hem igen!
Får se om inte min andra hona får bebisar snart hon med, så tjock som hon är!
Som jag trodde så mådde mamman inta bra och dog tyvärr i natt
#18 Får hoppas på det :)
Nu är de första 3 ynglen ca 1-1,5 cm stora, men tänkte fråga när de är redo att flytta till "stora" karet till de andra utan att bli mat till dom?
I det "stora" har jag guppy fiskar, kerritetror och även Praktbotia. Finns ockå rötter och ganska mycket växter🙂
Hur stora är praktbotiorna?
Jag skulle föda upp ynglen separat i ett eget yngelakvarium, så att de inte blir uppätna av andra fiskar.
#21 Dom är runt 5cm
#22 Jag har dom just nu i ett annat kar på 30L, men någongång ska de ju flytta därifrån :)
Guppy yngel behöver inte hållas separata tills de uppnår en storlek på 1cm för att föräldrarna inte ska äta dem. De kan släppas ut mycket tidigare än så. Det är främst den första tiden när de är nyfödda som de blir mat. När de börjar äta och simma så klarar de sig.
Botior däremot är ganska glupska och burdusa skulle jag vilja påstå, men är de endast runt 5cm så är de ju bara barnen själva. Ynglen klarar sig nog. Du kan släppa ut dem :)
#25 Okej tack då släpper jag i de 3 stora som är runt 1,5 cm till o börja med så får jag se om de klarar sig :)