Vilken snäcka?
När jag fick hem mina cr o cb så fick jag med lite sötvattentång samt någon flytväxt. Efter några dagar så såg jag två snäckor på glaset, dom är väldigt små och genomskinliga, skalet står upp och i botten på skalet typ så är de lite brunt. Försökte ta bild men lyckades inte..
Hemsida: Nivinas kaniner
När jag fick med snäckor med någon växt vars det Physa. Helt omöjligt att säga när de är så små, men det låter som hur mina såg ut.
De var snabba som tusan (med snigelmått mätt iaf).
Friskt kopplat är hälften brunnet!
Jag fick också med mig en fripassagerar-Physa med en växt, och nu har den vuxit upp och blivit ganska stor. Jag har inte hjärta att göra mig av med den och den käkar ju alger så den får vara även om den räknas som "skräpsnäcka" :)
Håller med #1, de är väldigt snabba!
/Ladygrenners
Ja men dom äter inte bara alger har du inte set när dom brottas/slänger runt skalet. Eller när dom flyter under ytan jag tycker facktikt dom är riktigt häftiga
Nej physa är det inte. De har jag haft innan och de är inte alls lika. Dessa är kanelbulleformade eller vad de kallas.
Är de kanelbulleformade, så är det kanske kanelbullesnäckor också? ;)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Eller posthornssnäckor ?
#5 läste lite om den men denna snäcka har inte skalet på sidan som den har :/ men det kanske är annorlunda som små :P #6 är dom genomskinliga när de är nykläckta?
Ja mer eller mindre, tycker de som stora också har genomskinliga skal :)
I början såg mina genomskinliga ut med lite mörk fot, sen blev mina orange/rosa..
Mina nyckläckta Posthorn ser bara ut som små, brun/röda prickar.
Friskt kopplat är hälften brunnet!