Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 640 ggr
[Fiskalwa]
0

Vilka växter? ;)

Idag tänkte jag åka och köpa lite växter som mina små Guppy yngel kunde ha som gömställen. Vet inte riktigt vilka, hört att de gillar att gömma sig i javamossa? Skulle vilja ha lite tips på bra växter :)

mimåne
0

Jag vet inte vad som kommer att finnas i butiken, men satsa på lätta, snabbväxande växter och bygg lummiga parti i akvariet.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Fiskalwa]
0

Okej! ;) kan man ha javamossa till de?

[Fiskalwa]
0

Eller finns det någon "speciell" växt??

Lojs
0

Javamossa är absolut bra, men jag skulle säga att alla växter som är snabbväxande är bra, bara att plantera dem tätt. =) Just guppy-yngel håller sig gärna i mellandelen, till övre delen av akvariet, så växter i de delarna skulle jag rekommendera. Jag tycker vattenpest är bra, växer som ogräs (vilket även är bra för att förebygga alger) och tar sig upp till ytan om man inte klipper ner den. Vattenpest är väl kanske inte så vackert, men det är lätt att plocka bort om man tröttnar på det, till skillnad mot javamossa som har en förmåga att växa fast på grejer och vara svår att få bort.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

mimåne
0

Som Lojs säger så finns det väl ingen speciell växt som de tycker särskilt om. Det beror helt på hur du skapar inredningen åt dem. Men tät växtlighet är bra.

Medarbetare på akvariefisk ifokus