Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 604 ggr
Lizelda
1

Nytt blod - Nya ideer

Jag är en riktig projektmänniska. Dock har jag mått väldigt dåligt de senaste månaderna så det har bara kommit tillfälliga motivationsvågor och de har snabbt försvunnit. Idag så tog jag mig ändå tid att åka hem till Jens, som för övrigt nästan är trevligare i verklighet!, och åkte därifrån med Sakura, Blue Jelly, en drös snäckor och en väldigt fin växt :) Fiskar har flyttats om, växter har trimmats och placerats i nya kar. Nu är i alla fall min plan att tömma mitt ursprungsakvarium, göra en hemlig sak som endast publiceras om det lyckas och en annan hemlig sak där båda behöver silikonas fast. Hur noga är det att akvariet är 100 % torrt vid silikonet? Hur gör jag för att enklast, och säkrast, kunna starta upp akvariet typ direkt efteråt? Spara vatten och inte skölja varken grus eller pump?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

mimåne
0

Nämen så trevligt. Jag vill också åka hem till jens på ett akvariebesök nu när han lär vara så trevlig!

Silikonet ska vara helt torrt innan du tar till vatten, men jag förstår inte riktigt vad du menar med att starta upp akvariet enkelt och säkert. Ska du göra en omstart eller är det här ett helt nytt akvarium?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
0

Det var så trevligt så att du och din mor kom förbi =) och det är alltid trevligt att dela med sig om man kan och det kunde jag ju … 🙂

[Jens]
0

Förresten. Växten du fick skott utav heter Nymphoides sp. taiwan och jag berättade för dig att jag skulle flytta de som var fram längre bak vilket jag gjorde direkt efter ni hade åkt. Nu ser det ännu bättre ut i karet.

Lizelda
1

#1 Han var jättetrevlig med fina akvarium ^^

Det blir en omstart då jag ska silikona saker i mitt akvarium som för tillfället är igång, och har varit igång rätt länge. Men det jag menar med enkelt och säkert är att jag vill vara säker på att när jag startar upp det igen så blir det inte helt knas så alla dör typ!

#2 #3 Kändes som att du nästan tyckte det var roligare att jag kom förbi än jag gjorde! ^^Åh, så bra! Får man se resultat? :)

[Jens]
0

Du ska använda dig av silikon som är avsett för akvarium och då ska det inte vara någon fara. 🙂

Ska försöka ordna någon bild. …

Lizelda
0

Jodå, det är jag helt införstådd med! Men tänkte när jag startar upp akvariet igen, vissa säger ju att det ska stå väldigt länge innan man ens får närma sig med fiskarna typ.

Ser fram emot det :)

[Jens]
0

När jag silikonade bakgrunden så väntade jag 2 dagar. Det brukar stå på flaskan hur länge man bör vänta. Det är olika.

Lizelda
0

Hm, okej.. Men sedan med vattnet då? Är det väldigt farligt att släppa i fiskar direkt? Borde jag spara det gamla vattnet?

[Jens]
0

Jag brukar spara åtminstone 50-60% utav det gamla och du kan släppa i fiskarna direkt efter att silikonet har torkat m.m efter instruktionen som står på flaskan.

Lizelda
1

Okej, då gör jag så :)