En tjusig kampfiskhane
Igår var jag in på den lokala djurbutiken och kollade läget lite, samt passade på att miljöträna lillhunden lite. Jag kollade in guppysarna, slöjstjärtarna och allt däremellan, som vanligt. Jag råkade skymta några kampfiskar. Vid en närmare titt såg jag något jag inte kunde slita blicken ifrån. En jättetjusig crowntail med väldigt speciella färger. Han var social och framåt, visade upp sig så fint. Jag kollade in honom ett tag, men tänkte att nä, jag väntar ju ändå på två privatodlade kampfiskar från Umeå. Dessutom har jag ju aldrig riktigt tyckt om just crowntails. Så jag köpte vita mygglarver och for sedan hem.
Grejen var bara den att jag inte kunde släppa denna herre helt. Han var såååå fin. Den finaste crowntailhanen jag någonsin sett. Så efter en hel del uppmuntran från en kampfiskgrupp på Facebook (efter att jag lagt ut både bild och film på honom) så slängde jag mig idag på luren för att fråga personalen om han finns kvar.
Det gjorde han! Så nu är han bokad, och imorgon hämtar jag hem honom. Så nu har jag flyttat över alla guppyyngel från 30 litersnanot till 54 literskaret, som enbart var bebott av räkor tidigare, så det passar som ändå bra eftersom räkorna är större än själva ynglen. Så ja, imorgon ska jag ta ur pumpen och möblera om lite i nanot, samt värma upp det färdigt inför nytillskottets hemkomst.🙂
Vad roligt! Han är supersnygg. Tur att han fanns kvar. 🙂
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Kanonsnygg hane! Verkligen!!
Oj så ovanlig färgkombination, jättesnygg!
Hade det varit jag så hade jag garanterat köpt honom på ren impuls. 😎
Otroligt vacker!
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Jag stod också och tittade på honom och såg att han var bokad av dig :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Supersnygg!
Jag är nog också lite småkär! 😍
Mycket fin hane Fjordell ! =)
Åh så snygg :) Jag såg han också i affären.
Med vänlig hälsning / Livandivan <3

Läcker! Tänker på eld då jag ser hans fenor…
Flamingo skulle passa, hihi :)
Han påminner om en solnedgång. Sunset. 😃
Och jag tänker direkt på fyrverkerier när jag ser honom, Firework!
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Alla kampisar har väl inte haklapp, är det för att han är en crown tail ? Väldigt speciell färg :)
åh vad snygg!😍 haha jag såg han också i affären.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Alla kampisar har haklappar, hanar har dock större än honorna :)
Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus
Jag gillar inte den spretiga fenformen men annars var den fin.
#25 Det är ju det som är coolt! ^^
#23 Vad kul :D Ja, han var en eye catcher redan då, trots att han var väldigt blek. Jag blev bara mer kär i honom när han kommit hem och färgade ut helt😍
#25 Jag har själv inte gillat crowntails alls innan av precis samma anledning, men när jag såg den här grabben så föll jag riktigt hårt. Tycker han är dösnygg i sina spretiga fenor. Han är den snyggaste CTn jag själv någonsin sett. Tittar jag på de CTs man oftast ser så faller de mig inte i smaken alls.
Så snygg med ny "kostym" :) Är det vanligt att de skiftar sådär? Vet du hur gammal han är ungefär? :)
Med vänlig hälsning / Livandivan <3
Han e verkligen otroligt vacker! 😍
Djurälskaren 
Oj! Men han är fortfarande riktigt snygg!
Han är verkligen jättesnygg! *_*
/Ladygrenners