Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 6422 ggr
Fjordell
3

Bildtråd: Vackra akvarium

Vem kan få nog av förtrollande undervattensvärldar? Inte då jag! Så lägg upp era egna bilder på vackra akvarium. Det kan vara ditt eget, eller tillhöra någon annan. Men du själv ska vara fotografen till bilden/bilderna du lägger upp.

Fjordell
11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt första bidrag visar ett fantastiskt svartvattenskar med kardinaltetror i huvudrollen. Akvariet finns att skådas på Rolles Akvariecenter i Luleå.

Cahira
0

Följer!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Chomper
2

Hos rolles i luleå :-)

[Tinitusan]
1

vilket fantastiskt ställe! alltid roligt när affärer o handlare faktiskt engagera sig i sina kars utseende o anpassar dem efter fiskarnas behov, ger ju en bra förhandvisning oxå för nybörjare som handlar fisk =)

[Stockholmsbruden]
0

Åh, tass

[Jens]
0

Snyggt som attans med kardinaltetrorna ! Mycket bra jobb med karet !

Em_
0

Häftigt med löven!

Fjordell
0

Ja, det är nog bland de vackraste karen jag någonsin sett. Jag måste verkligen ha ett svartvattenkar en vacker dag!

[Jens]
0

Jag har sett många svartvattenkar men denna var ju urläcker !

[soulkiller]
10
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

här är 2 av mina kar :)

Fjordell
1

#10 Wow! Otroligt snyggt gjort. Där snackar vi paradis för fiskarna.

[soulkiller]
0

hehe tackar :)

Fislisa
1

#10 Jäklar vad snygga!!!

[soulkiller]
1

dom ser bättre ut i verkligheten :) ska ta ett par nya bilder med min systemkamera när mina nya fiskar kommer i veckan så kan jag dela med mig fler bilder :)

[Jens]
1

Kanonfina kar soulkiller! Vilken dröm för fiskarna att hamna där !

mimåne
1

Du har verkligen talang för det där med naturligt lummiga, vackra akvarium soulkiller! Vad har du för ljus till dem?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[soulkiller]
1

i karet som är lite större kör jag på aqua glo tror jag har bara 1 rör där nu andra rörhållaren är tyvär paj annars brukar det vara t8 rör och t 5 i och det andra karet som lite mindre kör jag på märket  sylvania ljus rör :)

Draken
1

Jisses vilka snygga akvarium 😍

Följer helt klart 😍

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[soulkiller]
0

rovfisk channa stewartii kommer vara i stora karet ;) då kommer jag leka lite fotograf :D

emilialinnea
1

följer! :)

/Emilia

Omorika
0

På tal om rolles akvariecenter det är den enda affären man kan fråga om råd och få riktigt bra svar. Det största pluset med att bo i Luleå.

wingren
0

Ser fram emot ännu fler läckra bilder (: Får man flika in en fråga också, vad är svartvattenkar? (a)

mimåne
0

Fast det märks ändå att han är en säljare, Omorika. Visst svarar han så ärligt han kan för att vara säljare, men men.. :P Nog säljer han ändå det köparen vill ha.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
2

#22 En svartvattenbiotop, är ett akvarium där Ph värdet är väldigt lågt, alltså med väldigt surt vatten. Man använder sig av rötter, alkottar, eklöv etc. för att få ner Ph så lågt som möjligt. I en svartvattenbiotop har man fiskar från t.ex sydamerika (Amazonasdeltat) där vattnet är väldigt surt.

Pga, dels att Ph't är så lågt och att man har massa rötter och alkottar t.ex. så får vattnet en gulbrunaktig färg. Som the ungefär ;) Många akvarister tycker det är jättefult eftersom vattnet nästan ser smutsigt ut. men jag gillar det, och jag har "svartvatten" i ett par av mina kar :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Gustavsson2in1
2

Nytt 160 liters alu kar , startade de för någon månad sen.

Ska komma lite gula neo räkor sennare nästkommande vecka med =)

** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **

[soulkiller]
3

kunde inte låta bli o ta en bild på en kompis en av hans kar :)