Sjuklig fisk
Hej. Jag tyckte att min rovmal såg lite dålig ut igår kväll och idag när jag kom hem så såg han nästan helt döende ut. Har lite panik över detta och vill verkligen inte förlora honom. Så om det är någon kunnig här, snälla hjälp !!! :/

Spring ner till akvariebutiken och berätta vad som har hänt så kan de ge dig råd. Jag kan inte klicka på bilden för att se vad det är för fisk eller själva sjukdomen? Är det det vita man ser?
Men först spring eller åk till närmaste akvariebutik och fråga om råd.
Ja okej. Kan jag tyvärr inte göra förrän först imon då de har stängt nu. Ja det är det vita du ser.

Här är även 2 andra bilder

Vad är det för fisk du har? Hur stort är akvariet? Har du gjort någon förändring i karet på sistone? Har du nyligen skaffat nya fiskar, ändrat kost?
Gulper catfish heter den. 325 liter och fisken är ungefär 12 cm stor. Ja jag behandlade vita prick för 1 vecka sedan och alla fiskar har klarat sig. Inga nya fiskar.
Kan det inte vara så att din fisk har drabbats av det också?
Ibland kan man behöva göra om en behandling två gånger, eller fler, för att sjukdomen ska ge med sig. Kanske var de inte riktigt friska innan du slutade behandla mot vita prick?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jo inga prickar va kvar och jag genomförde behandlingen i 4 dagar. och salt verkar inte hjälpa … ska ta en tripp ner till djuraffären