Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 711 ggr
kasse71
0

Transporterar fisk??!

Hej har funderat lite om att transportera fisk men är inte det lite elakt mot fiskarna eller ? Sen om det går hur gör man

[Jens]
0

Beror ju helt och hållet hur du transporterar fisken.

Lizelda
0

Och hur långt.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Tinitusan]
0

hur menar du att du vill transportera men att det är elakt? svårtolkat, givetvis ska man inte transportera fisk om man inte behöver men köper man eller säljer måste man ju =)

kasse71
0

Nej jag hadde inte tänkt bäställa fisk än vad jag vet

[Jens]
0

När man köper fisk i butik så brukar dom fråga hur man tar sig hem. Jag brukar säga varm bil och ca 30 minuter och då fyller de ofta på påsen med vatten och sedan paketerar inte påsen i tjock morgontidning för att inte temperaturen ska sjunka alltför fort i sådan här årstider.

Jag kör försiktigt hem för att inte oroa fiskarna alltför mycket under resans gång och väl hemma så koppar jag in fiskarna i karet. Det är det vanligaste sättet att transportera fisk från butik och hem.

Är det det du ville veta eller tänker du på hur de transporterar fisk från t ex sydamerika till sverige?

kasse71
0

Ja jag ville veta hur de transårterar fisken till mig

[Jens]
1

Då har du fått svar. =) Jag har en kompis som bor i en storstad och han brukar ha med sig en kylbox som han har fiskarna i för att det inte ska bli för kallt för dem när han åker buss hem med dem.

kasse71
0

Förlåt om jag skriver otydligt jag menar det du skrev i slutet på#5 jag har set några som har bästält från hemsidor från te.x thiland där fisken expoteras till mig men hur i……….

[Jens]
0

Det vet jag inte och funderar detsamma men jag hoppas ju förstås att de vet vad de gör när de säljer dem.

[soulkiller]
0

kanse något av dom här videon klippen som hjälper dig med det du undrar/söker ?

nr 1 https://www.youtube.com/watch?v=lyFCSFnbwuI

nr 2 https://www.youtube.com/watch?v=O6qvidC35DQ