Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 1558 ggr
Dexterr
0

Bråkar dom?

Hade innan två Ancistrus malar hona o hane. Hanen tog vi sen ut när de fått massa yngel två gånger. Så var bara honan kvar, hon hade inga piggar men har fått de nu hon är över 2 år nu. Köpte idag en hane guldig o efter en stund så ryker dom ihop, de drar ur gälarna så de sen sitter fast en stund. Brukar honor o hanar ryka ihop så?

[Jens]
0

Det kan vara så att hanen är lite tuffare mot honan och hon säger nej men att hanen inte riktigt gillar läget, tyvärr.

Dexterr
0

Kommer de alltid o va så? Nu har dom iaf slutat o är på varsin sida av akvariet :)

[Jens]
0

… och du är bombsäker på att det är en hane och hona? Låter mer som två hanar som inte acceptera varandra men visserligen så finns det ingen konkurrens i karet för du har ju bara dessa två i karet?

Dexterr
0

Helt 100 på att de är en hona då vi tog ut hanen, som är i svärföräldrarnas kar nu. Honan har sen vart ensam o va mkt framme så vi såg att de va hon :) Det är bara dom två o räkor. Idag kan jag inte hitta honan nånstans…

mimåne
0

Ancistrus är en art som jag själv har erfarenhet av att de kan slåss till döds.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
0

Även om det är en hane och hona mimåne?

Draken
0

Tycker också att det låter som två hanar. Jag har själv Ancistrus i alla kar, och jag har haft hanar som har slagits till döds, men inte hane och hona. Hanen kan vara bråkig på honan om hon inte vill, men har aldrig varit med om att han har slagit ihjäl henne. Fast det är mycket möjligt att det kan hända .

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Hells Angel
0

Men om det är två hanar, så skulle dem väl inte kunnat få ungar tidigare med en annan hane?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

mimåne
0

Könsskillnaden spelar ingen roll enligt min erfarenhet. Får man en aggressiv så.. Jag hade en gång två honor som slogs tills den ena dog. Sedan spelar det nog roll hur stor yta de går på också. Det är ju väldigt vanligt att de hålls i för små akvarium.

Medarbetare på akvariefisk ifokus