Älska postisar! :D
Jag håller ju på och gör i ordning två akvarier som förfallit efter att jag inte fortsatte med dem, d.v.s täckta med alger, och efter att jag tagit bort alla alger jag kunnat med en algskrapa så var jag så slut att jag tänkte "Jag slammar upp det där en annan dag" och fick syn på lite postisar i akvariet bredvid. Kunde väl inte skada att slänga i dem och låta dem försöka städa lite, kan ju inte bli värre i alla fall! Och så idag när jag tittade igen så fick jag nästan en chock. I princip allt var borta! Allt! :D Jag älskar postisar! :D
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Grymt!
Grymt!
var bara vaksam för postisarna älskande ;)
#3 Jag önskar att jag hade behövt det men inga av mina snäckor snäcklar av sig! :(
Inte ens posthornen ?
Varken posthornen eller äpplena :(
Hmmm …Märkligt, här förökar dem sig som, ogräs ;)
Inte en enda liten snäckling :( Äpplena växer som ogräs men inga snäcklingar där heller :(
Det låter ju nästan som du har samma kön på äpplena ? Mina "låg i stiltje" ett tag, det dröjde flera månader innan det kom några nya klasar, men när jag gjorde vattenbyte för 1 eller om det var 2 månader sedan, och missbedömde temperaturen på vattnet så det blev 28 grader istället för 25 som jag ju alltid har haft, då kom de igång. och nu lägger de nytt hela tiden, och nu är jag tillbaka på 25 grader igen ;)
Jag måste ju berätta också. Jag har ju sorterat ut mina postisar, så alla (de jag har hittat) är i 240 litern nu, där är det bara sand vatten och pump, samt växterna som ligger och flyter. Ingen annan inredning överhuvudtaget, men jag har fått invasion av grönalger. Jag släppte ner postisarna för 2 dagar sedan, och de har rensat det mesta av algerna :) De skall få jobba på där tills helgen, när jag skall göra iordning det akvariumet, förhoppningsvis är alla alger borta då ;) Ser nästan så ut nu i varje fall ;)
#9 #10 Men jag har en hel drös (läs: några stycken) i tre olika akvarium och inga av dem får snäcklingar… Och visst är de förvånansvärt duktiga! :D
Ja det kan man kalla städfirma! ;)
Medarbetare på akvariefisk ifokus