Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 2540 ggr
emmajensennn
3

Mina guppys :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det bara jag som är sån att jag att alla mina fiskar ska vara unika/se olika ut?😛

Vet inte varför men det bara är så haha! Kanske för jag vill kunna se skillnad på dom? Jag vet som sagt inte… Men här är iaf ett collage med mina gyppys och som ni ser, har alla en varsin färg/teckning så ingen är som den andra 🙂
Sen är jag också sån som ska döpa alla djur jag har haha😉

(dom va endast i glaset ca 1 minut var endast för att bli fotograferade)

You can't make a rainbow without a little rain

[Jens]
0

Oj så fina de är ! Är de köpta av privatpersoner?

emmajensennn
0

Håller med dig! :) Nej de är alla köpta i en djuraffär

[Jens]
0

Jasså? Hanen Balou är ju bra fräck! Har en fen ryggfena. verkligen !

emmajensennn
1

Ja han är verligen jätte fin! Fanns en till liknande fast inte lika starka färger o så hade han inte lika mycket svart i sin stjärtfena.. Men mina guppys får lite "colour sticks" foder ibland med :)

Annamors
0

Vansinnigt snygga! Klart skönheterna skall ha namn, detta är ju verkligen personligheter.

emmajensennn
0

#5 Kan inget annat än hålla med dig! :)

marta01
0

Väldigt snygga :)

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

emmajensennn
0

Absolut :)  Är nöjd över att jag fått tag på så fina guppys på första försöket om man säger så haha, det är första gången jag äger guppys :)

[Udoon]
0

balou och mowgli var ju särskilt fina! och jag har faktiskt en hona som ser ut nästan exakt som sol, så fint med den gula stjärten😍

emmajensennn
0

Stiliga pojkar de två ja! :)
Åh ärligt! Ja särskilt när den är så klargul :)

mimåne
0

Min favorit var nog mowgli, men egentligen känns det mer rätt att säga balou.. Jag har en katt som heter baloo så namnet känns så nära hjärtat :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
0

Mowgli är riktigt fin också. Har aldrig sett så fina sorter i butik tidigare om det inte är svenskodlade som de har i butiken men de brukar kosta lite mer men det är det värt. Vilket kap du har gjort !

emmajensennn
0

#11 Jag själv kan verkligen inte bestämma vem jag tycker är finast haha!
Men dom är fina :) Och förstår dig and Balou ^^

#12 Jag hade nog tur :) Fanns en jätte vacker rosa/lila aktig hane också men fick inte ta hem en till för min mamma tyvärr haha..
Förhoppningsvis får dom bebisar som är minst lika fina! :)

HeidiH
0

Vad fina! Det är väldigt kul om man kan se skillnad på sina fiskar, jag önskar jag kunde göra det.. Men har tyvärr inga sådana nu.

emmajensennn
0

#14 Ja jag tycker nog mest om att kunna se skillnad på dom ;)

Draken
0

Jättesnygga guppys, förvånade att du faktiskt har hittat riktigt fina och sunda exemplar i en butik :D det har jag aldrig lyckats med.

Balou var absolut min favorit av pojkarna av flickorna var det lava :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

emmajensennn
0

#16 Haha ja jag har nog helt enkelt tur :) Som sagt får de också "colour sticks" vilket hjälpt en del på traven till de fina färgerna :)

Kärlektsparet haha ;) Dom är nästan jämt med varandra

[Jens]
0

Mja, det är nog inte hela sanningen med colour sticks utan det är mera 'teckningen' på dem och formen på fenorna som gör att de är i mycket bättre klass än vanliga Guppy som man köper i handeln.

emmajensennn
0

#18 mjo det förstår jag men det r just det också att dom har fått så starka fina färger vilket tyvärr inte syns på bild

[Jens]
0

Ja självklart så förstärks färgerna men det var teckningen på dem som jag pratade om =)

emmajensennn
0

Ja dom är fina dom med, håller jag med om :)