Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1024 ggr
Chomper
2

Tillökning av posthorn!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är detta mitt öga skådar? 

Slog en snabb blick mot akvariet nu när jag satt vid datorn, och märkte små runda pluppar, trodde det var dem här kanelbullesnäckorna.. men dom var så himla många? Haft max kanske 3-4 stycken
Tillökning av posthorn efter ca 1.5 vecka i nya akvariet? 😮

Köpte dom av en privat person för 1.5 vecka sen, och trodde aldrig det skulle gå så fort.. Klagar dock inte då jag har ganska skitigt emellan åt! 😉

Lizelda
1

Va fasen?! Tycker att jag har haft mina postisar hur länge som helst nu men fan inga snäcklingar där inte! Har de någon kupp mot mig eller?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mundis
0

Jag tycker att det ser ut som kanelbullesnäckor. Hur stora är de? När de är riktigt små är det ju ganska lätt att missa dem.

Chomper
0

Varför jag tror att det är posthorn, är för att alla har 2" tentakler" om man säger så. det har väl inte kanelbullen? kan inte kolla just nu

Mundis
0

Jag har för mig att mina har det, men jag är inte säker.

mimåne
0

Ligger snäckan platt längs med glaset är det en kanelbulle, står snäckan med skalet rakt uppåt är det en posthorn. I mina ögon ser det ut som att den ligger, eller vad tycker du Chomper?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chomper
0

Den låg inte helt faktiskt, försökte ta rn bild uppifrån, så att man såg det. Men får kolla när jag kommer hem :-)

Chomper
0

Den satt inte längst med glaset, dock så står den inte heller helt uppåt.. 🤔

[Jens]
0

Det är klart att det är en kanelbulle =) Mundis har så rätt så =))

Chomper
0

#8 Även fast endel står ut med skalet?

[Jens]
0

De är inget farliga utan gör bara nytta i karet. Tycker du de är gulliga vilket jag tycker så låt dem vara kvar. :)