Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: levandefödare
Läst 3104 ggr
Chomper
1

Äter guppy sina yngel?

Hjälp vad glad jag blev när jag såg hur min ena hona, stod över javamossan och såg 2 yngel ploppa ut, hon verkar ha hållit på ett tag, sett omkring 5 yngel, någon som vet om dom äter upp sina yngel?
Såg nämligen massa småttingar i affären, så fick intrycket om att dom kanske inte äter sina egna yngel?

[EvelinaL]
1

Ja, mammorna är kanibalistiska och äter sina yngel alltså är det bra att ge dom gömställen som inte de stora guppysen kommer åt eller helt enkelt ha ett yngelkar.

Sarah E
1

Om du har mycket växter där de kan gömma sig så överlever ett lagom antal. Låter kanske hårt men det är bara bra om några blir mat (tycker jag alltså). Det blir fort väääldigt många.

Chomper
0

Fått det sammanlagt till 7 stycken.. jag vill inte ha så många, så pass fort.. så tycker nog också det är bra, men samtidigt synd 😕

Men, dom starkaste överlever väl 😃

SilverTail
0

jag har fått ett yngel(än så länge) har bara guppys, men honorna är smällfeta så det blir säkert mer.. Den verkar klara sig bra, simmar som ett skott fram och tillbaka, dom vuxna bryr sig inte så mycke.

Sarah E
0

Ja så brukar jag tänka, att de starkaste överlever.

Chomper
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en sötis😍

Aristarcos
0

jag har alldeles för mycket små yngel har ca 40 yngel minst som är ca 0-2 veckor, tyvärr har inte så många blivit uppätna den här gången, kan inte husera alla så nu får jag nog snart göra något åt det kan inte ha så mycket fisk :/

Chomper
0

Nu har andra modern fått, men dom ser fortfarande så tjocka ut!? 😮

När dom växt till sig ordentligt, så blir det ett nytt hem för dom.
Kommer givetvis spara nån/några 😉

mimåne
0

Grattis till ynglen Chomper! De är så otroligt söta när de är små. Honorna kan se tjocka ut ett tag efteråt, ibland kan det hända att de inte fött klart också och att resten kommer vid ett annat tillfälle.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chomper
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dom här blev det, från akvarieväxteronline.se Kom 1 dag efter försändelse!

mimåne
1

Fint val av växter! Hygrophila polysperma är en av mina favoritväxter. Men bli inte orolig om cryptocorynen släpper blad nu i början, den gillar bara inte omplanteringar men kommer åter när den vant sig.

Medarbetare på akvariefisk ifokus