vad gör den?
Det kan vara många orsaker. Om det är något fel på platyn kan jag tyvärr inte se på bilden eftersom det inte är så bra bild.
Menade att det var en molly :) råkade skriva fel då jag haft platy innan ^^
Att en fisk är så på botten brukar inte vara det bästa, oftast är dom sjuka eller inte mår bra vad jag vet.
Dock är jag ingen fiskexpert med detta är vad jag hört och själv upplevt
You can't make a rainbow without a little rain
Kunde inte ta så bra bild då den simmar iväg när man kommer nära men beter sig som vanligt och verkar pigg och jagar en del honor :)
Alla djur är överlevare och för att visa sin bästa sida så får de extra 'kraft' annars anses de som svaga och blir attackerade så det kan mycket väl vara så att den har haft sin tid men som sagt så kan jag inte säga det utifrån denna bild.
Har den små vita prickar på sig eller är det bara som det ser ut på bilden?
You can't make a rainbow without a little rain
Och det konstiga är att flera kommer fram och simmar bredvid och simmar iväg efter en stund utan att röra honom. Sedan simmar han iväg en stund och sig där ett tag till och så håller det på hela tiden.
Ängla_97 ställde en bra fråga om de vita prickarna? Är det så att du ser lite vita prickar på fisken?
Det är inte utåtbuktade prickar utan mer färgen.
Mollys är kända för att få vita prick sjukan, kolla noga så det inte är så. Annars kan det även bero på stress om en fisk ligger och pressar på botten, tex om man har ljus belysning och få gömställen. Eftersom du skrev att den simmade iväg när du kommer nära visar det att den kan vara stressad och rädd. Har du mycket gömställen i akvariet?
Har lite växter för när vi skulle köpa dom så fanns det bara fula så vi ska köpa fler nu i veckan.
Som de ovan skriver så tycker även jag att de ser ut att vara vita prickar på fenorna. Sök på google och jämför dina fiskar med ''vita prick'' drabbade om du inte riktigt vet hur det ser ut.
The animals exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. -Alice Walker
Molly ska inte ha vita prickar i sin teckning, utan det här tyder på att den är sjuk i "Vita prick sjukan". Det förklarar också varför den ligger på botten ibland, den gör det då den inte mår bra.
Medarbetare på akvariefisk ifokus