Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1066 ggr
Lizelda
3

Impulsköpte nästan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var inne på djurmagazinet idag och letade efter lysrör (slutade i fiasko då jag inte vet hur långt röret ska vara…) och fick se den här underbara varelsen! Det var väääääldigt nära att han följde med mig hem!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Udoon]
0

men hjälp vilken snygging😍

MissanTissan
0

Har fiskar kön? o:

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MsSofieG
1

#2 Ja men visst :) rom kommer ju bara från fisk-honor till exempel.

billy_klara
1

Men vad fin! Jag tror nästan att jag skulle ha köpt han. :D #2 självklart har fiskar kön, precis som alla andra djur. (Ikl. Vi) dock finns det fiskar som ändrar kön. Tex. Räkor som föds som hane och sedan blir en hona, eller så var det tvårt om..

The animals exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. -Alice Walker

billy_klara
0

Haha, kom på att räkor inte är en fisk, men det finns fiskar som ändrar kön.

The animals exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. -Alice Walker

Lizelda
0

Ska tillbaka dit på måndag, frågan är ifall han följer med mig hem då >.<

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

MissanTissan
0

Nej vad häftigt! Lär mig något nytt varje dag!
(Ursäkt om jag låter dum, vet ingenting om fiskar. Trodde dom var som sniglar som inte har kön.)

mimåne
0

Här är inga frågor för dumma MissanTissan, jag förstår precis hur du tänkte för det finns ju faktiskt en hel del djurarter som inte har ett kön, arter som har båda könen och till och med arter som kan byta kön efter en tid! :)

Det finns faktiskt också fiskar som t.ex har något av dessa egenskaper. Däremot vet jag inte av någon art inom akvaristiken. Generellt sätt så är alla akvariefiskar antingen hona, eller hane.

Din fråga var faktiskt riktigt intressant :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MissanTissan
1

Vad skönt att jag inte ser så dum ut! x) Hade fiskar när jag var liten. Och vattengrodor, men kommer inte ihåg något annat en att dom smakade på fingrar om man stoppade ner dom i vattnet