Sår på sidan av min guppy
Jag har sett ett rött sträck på sidan av min guppyhona. Undrar om det är något farligt för henne eller kanske bara ett sår eller om det har något med graviditeten att göra eftersom hon ser ut som om hon snart ska föda. (Det röda strecket syns mycket klarare i verkligheten) eftersom min kamera e ganska dålig.
Jag tycker inte att hon ser så dräktig ut, de brukar oftast vara lite tjockare :) Hon kanske har rivit sig på något?
Hon är absolut inte dräktig. Hon har en krokig form på sin kropp och det betyder att hon är sönderavlad tyvärr. Den lilla fläck hon har kan vara en skada men det är svårt att se på bilden.
Hon kan vara gammal med. Då brukar de också få den formen på kroppen.
=)
Det är så tråkigt för Guppy är verkligen vackra fiskar men de lever max 6 månader idag men de är inte ensamma om det. Min ena favorit som är Fjärilsciklid är också sönderavlad och lever inte så länge heller…..
Hur beter hon sig för övrigt? Simmar hon normalt? Äter?
Kan vara lite olika saker men det enda du kan göra är att avvakta och se. Små sår brukar läka snabbt. Kan vara en pigmentfläck. Kan kanske vara en inre blödning/skada? Bilden är som du säger inte så jättebra.
Håller med dig JensW, riktigt tråkigt. Guppys som är så "snälla" förtjänar det så himla lite
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Deltävling en inre skada. Hon håller sig mer ensam längre bak i akvariet. Och bajsar väldigt genomskinligt. Håller också med om att det är synd att så många fiskar idag är sönder avlade. Man hade ju händer betalat lite mer för att få en som inte har böjd skärt. Men tyvärr är det väldigt svårt att hitta idag.