Ny rot!
Ser jättefint ut tycker jag! Snyggt att det blir som en liten "grotta" under roten. Ger ett luftigt intryck och säkert uppskattat av dina fiskar.
Jättefint! Lyllos fiskar som bor där!
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Kan bara hålla med de övriga. Gärna mer sånt för många fiskar, malar uppskattar gömställen där de kan 'gömma' sig för t ex faror, lek m.m.
Tack så mycket allihopa! Blev riktigt nöjd efter att jag startade om det:D nu kan det bara gå framåt känns det som, haha!
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Men oj så vackert grönt och fint! Det har du gjort bra. Jag tycker inte att du behöver ändra något men kliar det i fingrarna så kanske någon mer växt i framkant hade varit trevligt?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Ja jag tycker det med mimåne:) men jag har bara inte haft tid ännu att titta på fler växter men snart ska jag inhandla lite Dvärggurami så då får jag kanske slå till med en växt till, vad vet jag!
Nämen ska du ha Dvärggurami så passar flytväxter perfekt! De bygger skumbo bland dem vid lek.
Ja, det kan jag ju köpa! Eller blir trivs dem lika bra med hornsärv som flytväxt? Annars tycker jag att frogbit tror jag den heter är väldigt fin men hur den egentligen? Lätt?
Jag vet inte om hornsärv duger till att bygga skumbo, men den bidrar absolut med trygghet för dvärgguramin. Frogbit är en fin flytväxt som inte är särskilt svår alls. Den är likvärdig musselblomman. Kräver ingenting särskilt och passar i de flesta akvarium.
Är den ovanlig? eller så för jag har letat jättemycket på zoopet och testat att söka med det latinska namnet också men jag hittar inte den!
Det latinska namnet är Limnobium laevigatum, den finns i växtlexikonet här på sidan.
Frogbit är ganska vanlig. Man ser den nu som då här på sajten bland medlemmarna. Jag tror dock att den inte finns i registret på zoopet. Konstigt nog.
Frogbit är fint tycker jag och har tänkt att skaffa mig några själv =)
#11 jaha, ja för jag har läst om den hör men jag ville ha en lite mer detaljerad förklaring så det är synd att den inte finns på zoopet:| #12 ja det är väldigt synd att den inte finns på zoopet! Hade varit bra om den hade funnits där:) så den är så pass vanlig att den finns i många djuraffärer? #13 tycker också den är väldigt fin, finare än musselblomma tyckerjag för musselblommors rötter är det enda som syns typ så jag tycker det blir lite brunt på nåt sätt.
I djurbutiker ser jag den inte ofta men är du t.ex medlem i grupper som säljer köper och byter på facebook så dyker den upp titt som tätt. Den finns även bland våra medlemmar så via en annons här på sajten tror jag du skulle få tag på den.
Jaha okej tack så mycket;)