Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1715 ggr
Jessicahagstrom94
2015-01-05 19:47
0

Tanked

Har någon sett programmet Tanked? 
Vad tycker ni om det? 

Jag skulle lätt anlita detta gäng om dom fanns i sverige och inte var svindyra, har inget att klaga på när det gäller jobbet människorna lägger ned eller hur slutresultatet blir!😍

Akvarierna dom gör är såå snygga! Vill ha vill ha vill ha!😊
Helst ett gigantiskt akvarie längs en vägg (inbyggt i väggen på nå vis) med ciklider eller discus i. 

Men cylinderformade akvarium är också sjukt snygga, med färgglada fiskar i.
Fick jag välja så skulle jag ha så otroligt många akvarier men det orkar jag ju aldrig göra rent.. räcker med ett nu.

Hur ser ert drömakvarium ut? Dela med er!🙂

[Jens]
2015-01-05 19:54
0

Frågan om programmet har varit uppe för inte alltför länge sen och du kan läsa det här: http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/543fc4bcce12c4260a00384b-vad-tycker-ni-om-programmet-tanked

wille_wille
2015-01-05 19:58
0

Har kommit upp många gånger i facebookgruppen akvarister 2.0 också 🙂

De flesta tycker inte alls om det pga. att de bla. ganska ofta gör för små kar och har för stora fiskar däri, att det bara är plast plast plast i akvarierna osv.

Jag tycker det är ganska kul att kolla på 🙂

Ingen aning om hur mitt drömakvarium ser ut men jag älskar praktbotior så ett typ flodakvarium utan växter men en massa sten kanske…

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

lollynonna
2015-01-05 19:59
1

jag har sett tanked och håller med om att de gör sjukt fina akvarier! nackdelen är ju att det ska se snyggt ut,ingen respekt för fiskarna, jag såg en gång då de gjorde akvarium till en bar,med maneter i så det såg ut som en lavalampa. den var fullproppad med maneter och inga saker i akvariet,och maneterna rymdes ju knappt. då kunden frågade om hur ofta man behövde mata och byta vatten sa han"det behövs inte". 

sen en annan gång då de skulle göra ett bordsakvarium, den enda inredningen fiskarna hade var några få fake-korallbitar. jag tycker att de gör fina akvarium,men från fiskarnas håll så tycker jag att de verkligen inte är så bra.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Jens]
2015-01-05 20:03
0

Jag tycker inte om Tanked. Såg ett par avsnitt och blev så illa berörd med tanke på hur fiskarna har det i karet de bygger.

Jessicahagstrom94
2015-01-05 20:09
0

Visst, inredningen kan jag också klaga på men jag menar själva formen och prylarna dom gör liksom.. inte inredningen. Inredningen vill jag ändå bestämma själv i mina akvarium :) ska vara anpassat för fiskarna såklart. 

Har nog aldrig klagat på att akvariet är för litet för fiskarna förrän jag såg det där med maneterna, tyckte det såg så dåligt ut..

Jessicahagstrom94
2015-01-05 20:10
0

Skulle lätt låta dom bygga ett akvarie för att sedan själv bestämma fiskar utifrån storlek och så tänker jag även bestämma inredningen själv.