Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 744 ggr
YellowKiwi
0

Hur ska jag göra..?

Hej!

Nu är det så att jag ska sälja mina Platys jag har nu för att köpa någon annan fisksort. Men jag skulle gärna vilja behålla ett av mina yngel då jag har blivit lite fäst vid den, vet inte varför jag har blivit det, kanske beror på hans fina färg (den är jätteprickig) eller något annat. Skulle jag kunna behålla bara det ynglet och ha kvar när jag får nya invånare i mitt akvarium eller blir han ensam om han är den enda som är Platy? Skulle så klart köpa fiskar som passar med Platy osv 🙂

Vill veta om jag ska sälja honom med alla andra fiskar imorgon eller om jag kan behålla honom.

mimåne
0

Jag ser att du inte hann få något svar på detta inlägg men hur gick det med fisken, sålde du den?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

YellowKiwi
0

Råkade på en oseriös köpare tyvärr. Först var han väldigt intresserad men han kunde sedan inte komma på dagen vi hade sagt, så vi bestämde en ny dag och tid. Men då kom han inte och han hörde inte av sig heller, så tråkigt.. Så än så länge har jag mina fiskar kvar, funderat fortfarande på hur jag ska göra med Lill-pricken som vi kallar honom här hemma ;P

mimåne
0

Tråkigt att höra. Platy är ju varken stimfiskar eller parfiskar, men de uppskattar varandras sällskap. Är lillpricken en hane så är nog det bästa att han får vara med sina andra. Blir han ensam med en ny art så kan han komma att uppvakta de nya även om de inte är samma art. Även om de inte kommer korsa sig så kan det vara en påfrestning för dem alla när de inte för utlopp för sina behov.

Vad är det för ny fisksort du tänkt dig? :)

YellowKiwi
0

Ja då är det nog bäst att han får flytta tillsammans med hans kompisar. Tänkte någon rasbora, kanske dvärgrasbora tror jag de heter! Eller någon annan, så svårt att bestämma sig.. Ska åka till Akvarielagret och kolla lite och rådfråga när mina Platy har flyttat :)

mimåne
1

Lycka till :)

YellowKiwi
0

tack :)