Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1178 ggr
javetinte
0

Dvärgklogrodor?

Vart köper man dom?

Fjordell
0

Har du kollat i din närmaste djurbutik? Inte alla som har dem inne, men frågar man så brukar de kunna beställa in :)

marta01
0

det är jätte svårt att få tag på vi har pratat med två butiker nu var av en vi vet inte kan beställa in för att det är slut hos leverantören.

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Lilolizeit
0

Var i Sverige bor ni? Har sett i två butiker i Sthlm senaste veckan..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fjordell
0

Ja, det går i vågor, ibland finns massor, andra gånger finns det inga alls. Så kan ju hända att man får vänta någon månad innan de har möjlighet att ta in dem igen.

javetinte
0

Bor 10 mil ifrån Östersund. På djurmagazinet där sist jag kollade fanns de bara vanliga klogrodor och såna vill jag inte ha.

Har haft dvärgklogrodor tidigare men då köpte vi i frösön men den akvariebutiken la tydligen ner 2011 står det på deras sida.

Jag mailade till djurmagazinet idag och frågade ifall dom hade några eller om dom kan ta hem. Hur lång tid tar det ifall dom ska ta hem några?

marta01
0

#3 Småland men kollat nere i Blekinge. Värkar omöjligt just nu… Butiken här i stan har vi väntat på i två väcker och igår bad vi en butik i Karlshamn skicka sms till oss.

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

javetinte
0

#3 vad för butiker i stockholm hade du sett i btw?

sauk1
0

I Stockholm vet jag att Akvarielagret i Bromma och Zoo kompaniet i Täby har dem.

javetinte
0

Synd att dom butikerna inte finns runt om här.. /:

Lilolizeit
0

#7 i två olika djurmagazinet butiker

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

javetinte
0

Oh, jag hoppas att djurmagazinet i Östersund har också då, och att dom vill svara på mitt mejl (:

javetinte
0

Dom svarade på mitt mejl och sa att dom hade dvärgklogrodor hemma, men dom vet inte hur de ser ut i helgen. (då jag ska dit) Om man ville kunde man lägga en beställning som dom skickar iväg på fredag och får på tisdag. Men vi har ju redan varit där då. 

Tror ni de är möjligt om man ringer och hör med dom om dom kan 'lägga undan' några eller 'reservera'? Brukar man få göra så?

Bjallstal
0

Det brukar gå att reservera om man ringer till butiken :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

javetinte
0

#13 Åh vad bra, då ska jag be pappa ringa när han slutar jobbet ((:

javetinte
0

Är de någon som vet om de ha betydelse om dom bor 3 eller 4 stycken? Och vad man borde ha för kön på dom?

Naiz
0

Kön har inte så stor betydelse, självklart gillar hanarna att det finns nån hona med i sällskapet ;) Dom vill vara minst tre st. Sen om du har fler än tre är bara kul för dom :) beroende på storlek på akvariet, det avgör vilket högsta antal du kan ha :)

javetinte
0

#16 tack så mycket! 😃

javetinte
0

Nu har jag reserverat 4 stycken ((: Vad brukar dom kosta ungefär? 'noll koll' haha

Naiz
0

På zoohoo i västerås kostar dom 45kr om jag kommer ihåg rätt :)

javetinte
0

Oj, de var inte så dyrt som jag hade trott, hoppas dom kostar nåt liknande på djurmagazinet i stan så kanske man får pengar över till nåt annat skoj ((:

javetinte
0

Kom på att jag hade några fler frågor om grodorna, kan man släcka lampan på natten eller trivs dom med den på? (för mej kvittar de egentligen då jag gärna sover med nåt litet lyse)

De frysta mygglarverna (visst va de så de hette eller? haha), ska man plocka upp dom ur frysen en stund innan det ska 'serveras' så dom får tina lite, eller hur funkar de?

Naiz
1

#21 jag har lampan tänd precis som åt resterade fiskar, kan tänka mej att dom gillar att ha dag och natt :) Mygglarverna ska tinas innan du ger dom :)

javetinte
1

Tack! (: