min räkvas, äntligen
Oj, det var ingen liten vas ! Hur många liter och sedan måste det väl ändå vara svårt att plantera med tanke på höjden =)
den är på 24L, det är den mindre varianten från ikea som typ alla jag sett använder. den är bara 45cm djup så med lite vilja och en pincett så gick det helt ok att plantera faktiskt. sen om växterna tar sig eller inte, det återstår att se😃
Ett tips från mig hade varit att köpa soil för det blir säkrare värden för räkor. Visserligen får man läsa på om vad för värden man får om soil och det framhäver räkornas färger betydligt mer. =)
Vad är det 'mörka' på bilden?
#3 det mörka, menar du roten eller pumpen då kanske?🤔 var inne på soil ett tag men det är lite för dyrt just nu och det blev lite panikflytt med räkorna så fick nöja mig med blästersand, men tänkte ha soil i ett annat kar när plånboken mår bättre😃
Måste vara både roten och pumpen jag ser i kombination. Roligt! Hoppas du får lite räklingar snart så det blir lite 'liv' i vasen ;)
#5 hoppas jag med, ett tag så var det fullt med räklingar, men nu när jag tömde karet dom gick i så fanns det bara 5 räkor kvar😭 tycker själv inte att jag haft nån massdöd eller nåt så det kom som en chock.