En frisk guppyhona är alltid dräktig. Hon var säkert redan dräktig innan du fick hem henne och det brukar ta 4-5 veckor innan hon släpper sina yngel. När honorna blir äldre så blir de mer sällan dräktiga.
Men min svärd bärar hona är myket smalare och har ett mycket mindre analfläck än guppyn och på guppyn är det små svarta prickar som rör sig i analfläcken
Nu pratade jag om guppyhonan och inte svärdbärare. 🙂
Ok. Men jag menade att hon ser väldigt stor ut men det har bara vart en hane i väldigt kort tid
Pratar vi om svärdbärarhonan nu eller guppyhonan?
Okej, jag har redan svarat på frågan. Guppyhonan var redan dräktig när du fick hem henne i ditt kar så snart kommer hon att föda. Problemet är att du inte vet när hon blev dräktig men tiden är normalt 4-5 veckor innan hon föder.

Jens har ett utmärkt och samt svar där. Grejer med levandefödare är att de kan bli befruktade en gång av en hane och sedan föda flera kullar på samma befruktning. Så det är inte alls konstigt om hon var dräktig innam du fick henne. Fanns väl hanar i butiken kan jag tro? Kul med yngel! Mina svärdbärare var dräktiga då jag köpte dem. Nu efter tre veckor har jag yngel o olika storlekar. Jättekul!
Tyvärr tar det kortare tid än 4-5 veckor, hade bara ca 22-24 dagar mellan den första och andra kullen, på samma Guppy..Fick nästan panik..
Ok tack för att ni svarade