RÄKKAR Hellstrum´s bilder
Hej, ser alla fina bilder folk lägger upp på sina akvarium så tänkte att jag inte behöver vara sämre. Har haft räkor sedan 1 år tillbaka och mycket har hänt sedan dess. Jag startade med ett kar på 30 liter och införskaffade Crystal Red räkor, idag har det utökats med ytterliggare 2 st på 65liter och ett antal olika sorter. Fler är tänkta (men säg inget till min sambo)
Jag hänger mest på Redbee men kikar ofta in även här.
Har även ett intresse för akvariets alla växter och odlar på i rask takt. Ni ser mig sälja växter både här o där för att finansiera ytterligare roliga köp :)
Hoppas ni följer tråden :)
Det här följer jag gärna! Väldigt fina räkor och kar du har :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
oh du den svarta räkan med den bruna randen, vad är det för räka?
De heter Neocaridina Palmata Brown - har en auktion ute på Redbee med dessa. Dock inte i samma kvalité som denna bruna men en bra början.
I övrigt kan tilläggas att de räksorter jag har är:
PRL Crystal Red -A-SSS
PRL Crystal Black - SS
Goldens
King Kong - (Taiwan) blåbandad
Tangerine Tiger
Gul körsbärsräka
Röd körsbär - säljes (PMa vid intresse)
Sakura
Palmata Brown - säljes
Sen går det även Sulawesi sniglar, Gul Ancistrus och vanlig Ancistrus i karen.
Kika in på Instagramkonto #Aquashrimped där ni även kan följa bilder. Har lite kul projekt på g, bara för skojs skull.
ALLT GOTT
Räkor har jag också men inte samma =) Vad gör du för att växterna ska trivas? Kör du med co2 eller? Är det separata växtakvarium?
Alla räkor har sitt värde.
Jag har CO2 ja, dock bara med Neocaridina räkorna. Inväntar leverans från http://www.co2art.co.uk/ med lite kul grejer. Kommer mer bilder när de kommit.
Kul! Blir intressant att följa… har lite funderingar själv att skaffa mig co2 till mina räkor. =)
På en bild har du två crystal red som skymtar i nedre delen av en bild med en fin växt. Vad är det för växt?
Kul tråd! :) Dock tror jag du skrivit fel på PRL Crystal black ;) När det är black heter det PBL (PRL= Pure Red Line) :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Självfallet du har så rätt GuUuld, TACK
ok, frågade ang räkan eftersom jag har en sådana i mitt kar, ca 4st regnbågsräkor som helt plötsligt blivit svarta/mörka o två av dem ser precis ut så, hur är det möjligt?
Oj vad fina akvarium du har!
Medarbetare på akvariefisk ifokus

Det e ju mossa. Telen vill inte skriva bokstaver med prickar ovanfor?! Men vad hette den mossan? Har fr mig att han slde den en tid sedan. Denna sida. Undviker ord med de bokstver den inte vill skriva. Hahaha!Sjuka telefon! P fredag ska jag hamta akvarium jag planerar rakor i. Fattar ni? Vill ha bla rakor.Hihi vad knas detta blev!
#15 det va iallafall förståligt👍 Alltid lika roligt med ett extra kar.
Strunta i vad andra tycker och var dig själv.
Hej, ja Peacockmossa är det. Knasig knas tele :)

Very nice! Himla lackert! Men de e bara i denna trad den vgrar skriva bokstaver med prickar over! :)
Var fick du din PBL? Vilket stam är de?