Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: växter
Läst 1156 ggr
kaninsköld
0

Någon som vill avvara?

Just nu, efter att ha startat upp ett nytt kar, med nya rötter och fiskar, har jag lite ont om pengar, men det finns fortfarande nästan inga växter i karet (bara en hygrophila och en liten cabomba) så jag undrar om det är någon som kan tänka sig att antingen skänka några växter eller sälja de för en mindre summa?

Mvh Kaninsköld

kaninsköld
0

Någon?

Mvh Kaninsköld

mimåne
0

Sitter och funderar på om jag har något grönt att skänka, men jag tror tyvärr det är ganska tomt på den fronten för tillfället. Jag hoppas någon annan kan förmå sig att hjälpa dig och fiskarna!🌺

Medarbetare på akvariefisk ifokus

kaninsköld
1

Okej, men tack endå för att du svarade:)

Mvh Kaninsköld

wille_wille
1

Synd att du inte skrev inlägget i helgen, kastade nämligen en massa växter då 😕

Men jag håller tummarna för att någon annan har!

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Bjallstal
0

Har ev några ludwiga respens och någon annan. Ska se imorgon efter middag :) har köpt alldeles för mycket växter till mitt 54 liters

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

kaninsköld
0

Var det någon växt som du kunde skänka bort bjallstal?:) Jag kan också ta emot flytväxter:)

Mvh Kaninsköld

Ehal
0

Jag kastade ungefär ett ton vallisnera häromdagen. Men om du kan tänka dig att vänta någon vecka så kan jag donera vallis mot fraktkostnad =)

kaninsköld
0

Det går bra Ehal, vilken sort?

Mvh Kaninsköld

Ehal
0

Gigantea, kan möjligen ha någon av de mindre och nån spiral, men ffa gigantea.

Ehal
0

Just nu minns jag för mitt liv inte vad växten heter, men en flytväxt med halvstora gröna blad (man kan fästa den i rot eller sten om man inte vill den ska flyta, men inte plantera). Sån kan du få en bit med, den är hyfsat snabbväxande. Kan ta bild om jag inte kommer på vad den heter

kaninsköld
0

Det låter bra:) Växter med rötter, flytväxter, sticklingar, mossor,rhizomer, allt går bra:)

Mvh Kaninsköld

Ehal
0

Vattenspikblad var det som jag inte kom på namnet på =)

[raichu]
0

Om du bor i stockholm så har jag en del flytväxter, valliseneria och sagitaria som du kan få gratis om du vill. :)

Bjallstal
0

Skicka PM, Några höga fina Ludwiga Respens och minst ett knippe Cryptone av något slag(lite rödaktiga blad) och Lite annat smått och gott. Har alldeles för mycket nu haha

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

kaninsköld
0

Raichu, jag bor i södertälje, men om du inte vill skicka kan jag kanske möta dig på T-centralen, skicka gärna PM så kan vi bestämma tid eller så:)

Mvh Kaninsköld

mimåne
5

Du har verkligen fått mycket erbjudanden nu kaninsköld, tänk vilka snälla rara människor vi har här på sajten :)

kaninsköld
4

Ja mimåne:) Ni ska ha ett stort tack! Att folk är så otroligt generösa, det gör mig varm innombords:) Akvariefisk iFokus är verkligen en underbar community där alla är snälla mot varandra, jag har fått hjälp med saker varje gång jag frågat. Jag känner mig trygg när jag skriver saker här, jag blir inte utsatt för t.ex nätmobbning.Enda sedan jag registrerade mig här har jag känt mig varmt välkommen, nästan som om jag kände alla, och att de var kära vänner till mig:) Alla ni på iFokus, ni ska ha en stor kram och applåder, ni är guld värda😉

Mvh Kaninsköld

mimåne
1

Vi är väl som en enda stor fisktokig familj! :)

HeidiH
0

Ska man inte plantera vattenspikblad?!

kaninsköld
0

HeidiH, det går bra att ha de som flyväxter också:)

Mvh Kaninsköld

Ehal
1

Mina brukar dö om de planteras, men kan ju bero på bottenmaterial. De trivs finfint som flytväxter men man får hålla efter dem, annars täcker de raskt hela ytan. 

Jag brukar fästa de i en rot, så de växer både uppåt och åt sidorna. Blir väldigt populära gömställen =)