Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 2685 ggr
The Animallovers!!!
0

Blanda endlers och vanlig guppy?

Hej! När mitt kar inte är så "nyuppstartat" längre ( ca om en månad) så vill jag gärna köpa Endlers Guppy. Men jag har redan en vanlig Guppy, är det farligt om de Korsar sig med varandra? Om de ens kommer att försöka para sig!(?) Tacksam för svar🐠

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

mimåne
1

Det finns många endlers-guppy hybrider och om jag förstått det rätt så är de flesta Endlers i butik inte "äkta" Endlers utan hybrider med Guppy. De kommer att para sig med varandra men är inte farligt, du kan hålla dem ihop om du vill.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

The Animallovers!!!
1

Tack för snabbt svar mimåne;) det är heller inte säkert att jag ska ha Endlers men vi har det i skolan och de dör aldrig och får yngel ofta å!

mimåne
0

Åh då kanske du får ta några yngel därifrån? De som är odlade hemma är ett säkrare kort än butiks guppys.

Susanna_w
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Guppy hybrid. 

Är man ingen entusiast och vill ha rena stammar så är det väll lite strunt samma och som tidagre nämnt så är det inte vanligt att det är rena Endlers från butik. Men ska du sälja så anser jag att man ska informera att det är hybrider.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

The Animallovers!!!
0

Ja om för många överlever ska jag nog ta några från skolan. Men är inte Endlers tåligare än vanliga guppysar? Jag har fått turen och lyckat få tag på en tålig Guppy, alltså inte en som är sönderavlad här hemma och då om jag köper Endlers och de parar sig med henne blir de inte ännu tåligare då? #4 fina:D

mimåne
1

Det sägs att Endlers ska vara tåligare men det vet jag inte vad jag ska tro om.

Susanna_w
0

Livslängden hos mig är längre, sen visst är dom fräschare än butiksköpta slöjor men nja tror allt dom ligger lika :P

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_