Köpa privat
Jag vill prova att köpa från privatpersoner då jag upplever att butiken är väldigt dyr, det är dessutom små och få plantor. Min nuvarande ekonomi håller inte på långa vägar för att köpa ett gäng växter ifrån de och jag skulle verkligen behöva ett gäng, så nu undrar jag om det möjligtvis finns någon vänlig och seriös själ här inne som säljer växter och då gärna växtpaket?
Det enda krav jag har är att de ska vara lättskötta och av fin kvalité, är de snabbväxande så är det ett plus! Samt att de inte kostar allt för mycket, ej anubias.
Belysningen jag har är aqua-glo på 20w, vitt ljus. Om det är till någon hjälp.
Om du bor i Stockholm så kan du få ett gäng sagiteria utav mig. :)
Mina sprider sig så att hälften vore nog. :P
#1 Vad snällt av dig, tyvärr bor jag i Jämtland så det är en bit emellan. 🙂
finns en grupp på facebook som heter bytes/bortskänkes akvarister, och på en annan som heter akvarieväxter säljes/köpes/bytes, händer ganska ofta att nån är villig att skicka mot porto. finns även här i fokus, plantswap och redbee.
http://akvarieplantor.se/ är inte privat men dom har bättre priser än affärerna där iallafall jag bor, och större, finare växter än vad som finns i affär också. i affären närmast mig tar dom ca 45-50kr för en hygrophila polysperma, på akvareplantor tar dom 27kr. enda nackdelen är att det blir frakt på det men köper man ett gäng växter så blir det ändå billigare än i butik. bra utbud med.
#3 Tack så mycket för dina tips! Ska kolla in där med en gång =)
En person på plantswap.se (vilket för övrigt är en bra växtsajt där privatpersoner säljer växter) har startat en onlinebutik. Det ser bra ut, men är inte fullt utbyggt ännu. Men han säljer redan nu. akvarievaxteronline.se
Men akvarievöxter. Se har en butik men döden ligger i skåne om det var det du tänkte kolla in. I Staffanstorp ligger butiken men du kanske hade tänktvdig att beställa?;)
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Oj menade akvarieplantor. Se såklart!

Ligger döden i skåne?! ;) Förlåt, men du gav mig dagens fniss!!
Oj! Skriver från mobilen. Menade den!! Oj sååå fel det kan bli:)
Jag har köpt på tradera med, finns hela tiden fina växter till bra pris :)
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
haha ja akvariedöden har visserligen varit i skåne idag men hur visste du det ;)
Haha!
Jag kan skicka ett litet växtpaket till dig om du vill. Blir det bra med ca 7-8 flytormbunkar (Ceratopteris cornuta), lika många stjälkar Limnophila sessiliflora och 4-5 Hygrophila difformis för en 100-lapp inklusive portot? De är lättskötta och snabbväxande allihop.
Olle
Jag puttar upp denna ifall att TS inte har sett mitt erbjudande.
Olle
Akvarieväxter online har jag nyss köpt ifrån, funkade utmärkt och fina växter.Blir nog super när de utökat sortimentet ännu mer.
Olle - om TS inte nappar på ditt erbjudande köper jag dem gärna, blev ju hux flux med ännu ett kar häromdagen så det är lite glest för stunden med plantor.
#15 PM:a din adress så skickar jag gärna ett paket med växter till dig också! 🙂
Olle
#14 Hej, förlåt men har inte sett. Ber om ursäkt för det!
Jag har lyckats hitta ett gäng växter som jag köpt, helt otroligt vad man kan frå från privata i jämförelse med från butik! Nöjd😃
#15 Får gärna ta över erbjudandet, tackar så jätte mycket i alla fall! 🙂