min molly ska föda!
hej jag undrar om fiskar brukar bajsa mycket innan de föder?
tacksam för alla svar🙂
De kan väl hända att de bajsar men inget som är onormalt skulle jag säga.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#2 när jag flyttade över min ballongmolly till ett yngelkar så bajsade hon väldigt mycket på kort tid
men det kan ju vara att hon blev stressad
Låter som en trolig orsak.
Det är inte att rekommendera att flytta fiskar till ett ygnelkar utan låta dem vara och de 'starkaste' överlever. Man ska försöka se till att de har goda förutsättningar att överleva med t ex bra växter som t ex javamossa, hornsäv m.m.

Om yngelkaret var mindre kanske bajset märktes mer oxå? Men såklart blr deras magar oxå kumma påverkas av stress. Kommit några yngel då?
#5 tack för tipset! :)
#6 nej det har inte kommit några yngel. Kan nästan inte vänta. haha lite ivrig men dom kommer när dom kommer😉
Det var så lite så men flytta inte tillbaka henne utan gör det bästa för henne nu i yngelkaret med att lägga i lite växter som t ex java mossa.
#9 jag kommer inte släppa tillbaka henne fö en hon har fått yngel, jag vill ju inte stressa upp henne mer
jag satte i lite växter i karet innan jag släppte i henne :)
Toppen! =)
#11 jag har sniglar i akvariumet ska jag ta bort dom eller inte???
sniglar? du menar snäckor? har du bild på dem?
#13 ja jag menade snäckor. de är välldigt små/svåra att fotta
.
Vad tror du själv vad det är för snäckor? sök på skräpsnäckor här i forumet och se om du hittar det du har. Jag vill egentligen inte kalla dem för skräpsnäckor för jag tycker de gör nytta i karet.
#16 ok tack då vet jag