Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1027 ggr
Dumpuck
0

Gå tillväga

Som vissa vet så är jag på gång och ska göra om i mina två akvarium, första akvariet att göras om är det på 96 liter.

Jag har nu bytt lysrör, AQUA-GLO, 20w med vitt ljus blev rekommenderat i butiken och sitter numer i mitt kar. Men det jag undrar nu, det är ju bara 3 fiskar i det karet och ett antal växter. Tanken är ju att jag ska köpa in både fler växter och fiskar, men vilket ska jag köpa först?

Vad jag förstått så kan en bidragande faktor till att mina nuvarande växter inte växer som de ska vara att jag helt enkelt har för lite fisk, ska jag börja med att köpa fisk och sedan efter 1-2 veckor köpa växter?
Ska jag vänta längre med växterna eller ska jag göra tvärtom och ta växter först?

Växterna som är tänkt är snabbväxande och lättskötta, växterna jag i första hand tänker på är: Vattenpest, hornsärv, polysperma och limnophila sessiliflora.

mimåne
0

Hej!

Antingen så köper du fisken först eller båda samtidigt. Jag tycker inte du behöver vänta däremot. Växterna du tänkt köpa är enkla växter som borde klara sig hos dig. Har du för lite fisk påverkar det växterna som så att de knappt växer något men de borde inte tyna bort.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Dumpuck
0

#1 Tack för ditt svar!

Då får det bli båda samtidigt!