Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 4826 ggr
[Gudrun-Berit]
0

Papegojciklid

Hej! Jag läste att papegojciklider äter småfisk. Om jag skaffar papegojciklider, är mina Kilfläcksrasbora illa ute isåfall? Det är ett stort kar, så dom behöver inte trängas.

Luis_felipe
0

Beror ju på storlekarna. Om kilfläcksrasboran är 5cm (maxstorlek) och gojorna kanske 4-5cm men så fort gojorna blir stor nog att äta upp dem så kommer de nog att göra det :P

mimåne
0

Papegojorna kommer ju att växa, så inom sin tid finns det risken för att kilfläckarna blir mat.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Eliinn
0

Har haft en hel del pappegojciklider genom åren (mot min vilja egentligen kan tilläggas, dem bara hamnade hos mig ;) )
Dem jag haft har faktiskt inte vart intresserade av att äta upp mindre fisk. Har hört att dem kan va riktigt förjävliga så jag kanske bara haft turen att ha snälla gojor ;)
Har iofs bara haft mestadels ciklider, men även ciklider är små i början och ingen har lyckats blivit uppätna.
Men det är kanske dumt att chansa! :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Lilolizeit
0

På min arbetsplats finns ett akvarium med stora papegojor och drottningrasboror, akvariet är inte speciellt stort och det är inte jätte mycket gömställen heller, men rasbororna har klarat sig fint.
Men visst finns det en risk att rasbororna blir mat..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Gudrun-Berit]
0

Tack för alla era svar!! Vet ni på ett ungefär hur mycket dom kostar? :-)

mimåne
0

199kr styck :)

Zahara
0

På hornbach kostar dem 69kr :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

mimåne
0

Oj det var billigt! Det gillas :)

[Tinitusan]
0

vaaa kostar de bara 69 på hornbach? var det där du köpte dessa två Zahara? då gjorde du ju en förtjänst ha

[Gudrun-Berit]
0

Okej, tack för alla era svar :D

Draken
0

Gojjorna är väl egentligen inte utpräglade kött/fiskätare, de föredrar vegetabiliskt, men viost kan en och annan tetra eller rasbora försvinna om de får chansen.

Men kostar de bara 69 kr. st på Hornbach ? Här kostar de 179 kr, st

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

mimåne
0

Här kostar alla papegojor 199, spelar ingen roll om det är en ung fisk eller en gammal inlämnad.

[Gudrun-Berit]
0

Jag frågade butiken i stan och här kostar dom 160 kr. Hur många borde man ha? Dom ska ju vara i par men vad jag har förstått så är det svårt att se skillnad på könen (?)

[Tinitusan]
0

haha vill ni ens veta då vad de kostar här? på djurkompaniet ligger de små på 249 o den stora på 399, på grizzlyzoo ligger de på 299 små och hela 649 stora! o arken zoo tar 239 för de små o 199 för ett vuxet par jag köpte av dem som de haft i ett av sina displaykar hos en veterinär.

om du ska köpa papegojor utan att bli ruinerad haha så skulle jag rekommendera dig att göra somj ag gjort, håll ögonen öppna o köp privat, brukar finnas på blocket, här o fb med jämna mellanrum =)

peppe_ing
1

Känner att man bor helt fel i landet! Gav 250kr styck för mina ! Iofs värda varje krona men ändå

mimåne
0

Oj! Och jag som tyckte 199 var dyrt för dem..

Zahara
0

Ja vi gav 69kr men då var dem ju oxå pytte pytte små :) tinitusan, den storleken de är i nu tar dem 299kr här hemma i djuraffären :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

[Tinitusan]
0

jaja menade inte så även om det kanske kunde tolkas så! jag är mer än nöjd, dock kommer jag absolut se om jag kan beställa fler om de bara tar 69kr för små =)

Draken
0

jag beställde 4 stycken som kom i Onsdags. De är bara 4-6 cm men kostade 195 kr. st 😮

Det finns en affär här som säljer dem för 170 kr. st. men d'är har de haft stora problem med sjukdomar på sistone, både mask, andra inälvsparasiter, vita prick och HIH så jag vill inte köpa från den affären.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Tinitusan]
0

Jag frågade på hornbach o de tar in små 5-7cm för 149kr st

mimåne
1

Åh vad en 4cm liten papegojbebis måste vara söt.

[Tinitusan]
0

vi får se, ska beställa när jag fått igång karet =)

rovfisk kan inte du visa lite bilder?

Draken
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

har inga bra kort på dem än, men här är två halvbra i varje fall ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis