Garra rufa
Hej!
Jag har en garra rufa. Efter att jag skaffat denna fisk så såg jag på internet att de var stimmfiskar, så jag gick tillbaka till affären (som sagt att det vara en ensamlevande fisk) och frågade om de hade fler inne. De hade bara en men jag köpte den och min andra garra rufa verkade inte alls bli glad…Hen som jag hade haft från början jagade den andra då och då och de hängde inte alls tillsammans i akvariet. En dag när jag kollade in i akvariet var halva munnen på den nya garra rufan avbitet, så jag fick avliva. Dock vet jag inte vilken fisk som gjort detta…. Min fråga är om någon här på forumet har erfarenhet av garra rufan, och ni upplevt den som en aggressiv art…Jag vill ha fler men är rädd att det visar sig vara aggressiva och tar över akvariet…Kan tilläggas att hen verkar må väldigt bra annars. Garra rufan är den mest intressanta, roliga fisken, får även gratis spabehandling om jag ska fixa nåt i akvariet(de används ofta som spafiskar då de äter död hud).
Jag har haft i akvariet så hade gärna skaffat flera stycken men är rädd att det är den enda arten jag kan ha isåfall….Någon med erfarenhet eller som vet något om denna art?