Göra egen ställning?
Då jag planerar att skaffa nanokar och inte har jättemycket plats så tänkte jag göra en ställning men vet inte hur och med vad. Någon som har ideer eller tips? Vill gärna kunna har mitt nuvarande akvarium (60 x 30) och kanske ett till i ungefär samma storlek i ställningen också.
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Det finns en del ställningar på marknaden som är lämpliga för akvarium. Jag har den här varianten. Jag har valt den här för att den till skillnad från många andra går att montera i två lägre ställningar istället för en hög.
Fördelen med den här typen av ställningar är att du själv kan välja hur många hyllplan du vill ha och vilken höjd de ska vara i.
Det man bör tänka på är att hyllplanen i den här och andra ställningar oftast inte är vattentåliga och behöver täckas in med t.ex en vaxduk eller som jag gjort det, en tjock svart presenning.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Sedan är det ju också populärt att använda sig av lecablock eller andra betongblock som staplas på varann med en hållbar skiva ovanpå. Då kan du få vilka mått du så vill.
mimåne länken går till en rusta sida utan en produkt?
Nämen ojdå. Det verkar som att produkten tagits bort ur sortimentet. Det var tråkigt, den hette ju "Hylla rejäl" av en orsak. Här är i alla fall en bild på hur den ser ut. Liknande varianter hittas på andra byggvaruhus som t.ex Jula.
Kan man använda en lagerhylla från ikea? Min mammas sambo sa att de är rätt stabila. Jag hade tänkt göra en hylla av reglar så vilket ska jag satsa på? Hylla eller reglar?
Jag hade köpt en lagerhylla. Tror det blir billigare då de inte kostar mycket egentligen. Kolla upp hyllorna på ikea hur mycket vikt de tål.
Okej. Bör man förstärka dem något?
Inte om den ska tåla den vikt du sätter på hyllan.