Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettauktioner-träffar-aktiviteter
Läst 1089 ggr
OlleA
1

Killiutställning i Köpenhamn 27-28/9

Nu är det snart dags för Skandinaviska Killisällskapets internationella killiutställning i Köpenhamn. Den hålls på Valby Medborgerhus på Toftegårds Plads, och är öppen kl 10-18 på lördagen och 10-12 på söndagen. Inträdet är gratis! Vi tävlar i 12 klasser om de finaste fiskarna, så det brukar vara bra spridning på olika typer av killis. Kanske blir det något killiföredrag på lördag eftermiddag, innan vi går på "hyggeaften" med prisutdelning och god mat. På söndagen avslutas utställningen med att alla utställda fiskar säljs på en stor auktion. Missa inte detta tillfälle att få tag i fiskar du aldrig ser annars!

http://www.killi.dk/index.php/sv/killishows-4/killishow-2014-sv

Olle

xanna
1

Jag arbetar, men maken skickas för att bevaka våra intressen.

xanna
2

Hur gick det Olle? Fick du med dig något hem?

De som flyttade in hos oss från utställningen blev;

Aplochelius lineatus Gold, Scriptaphyosemion guignarde bandfora, Aphysemion striatum Moyoko, Nothobranchius Lucius och jag fick även med mig en Kryptolebias marmoratus. 😃

OlleA
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Roligt att du fick så mycket fisk! Jag köpte Fundulopanchax sjoestedti "Niger delta", Fp. scheeli, Aphyosemion striatum "Moyoko GJS-00-32", Nimbapanchax petersi "Banco Park", Chromaphyosemion bivittatum "Funge" och Anablepsoides ornatus "Santa Rosa 2008".

[Tinitusan]
1

där är ju till o med gubben med på bild xanna ;)

xanna
0

Haha! Då bjöd du och maken mot varandra då! Vi ville också haft sjoestedtin med oss hem. ;)

Grattis till nyköpen. Hoppas det ska gå riktigt bra med dem. 🙂

OlleA
2

Hoppas det går bra med dina fiskar också. Jag kanske kan skicka en torvsats med sjoestedtiägg så småningom, även om jag inte kan lova att det blir före vintern.

Olle

xanna
0

Tack så mycket Olle! Det uppskattar jag. :)

Hojta till om du vill ha ägg av något från mina.

Än så länge ser det mycket bra ut hos alla våra fiskar. Fick precis hem några plantor av crinum calamistratum som jag planterat i ett kar som ska ha lite salt för Kryptolebiasen.