Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 604 ggr
The Animallovers!!!
0

Fisken på bilden:)

Hej! Är det någon som vet vilken sorts fisk det är där det står akvariefisk iFokus? Är det en svår fisk att sköta som kräver speciella förhållanden? Är den tålig? Tacksam för svar:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

mimåne
0

Det är en galaxyrasbora! Mycket vacker och trevlig fisk. Svår är den inte så länge man tar hand om den.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
0

Jag skulle också vilja klämma in att bilden här på sajten inte gör fisken rättvisa alls, den är mycket vackrare än så. Googla gärna!

The Animallovers!!!
0

Jaha, Galaxyrasbora, dem har jag ju sett innan. Tack mimåne! Jag skulle gärna vilja ha såna i mitt kar när jag gör om det men jag tror att dem inte kommer att får plats.. Eller det kommer nog bli för många fiskar om jag har i dem. Jag kommer ju elfter ett tag efter omstarten köpa Dvärggurami, endlers eller Platy, fylla på med neontetror så dem bli full grupp och några ottosar. Galaxyrasbora får nog inte plats:( eller vad skulle ni säga?

The Animallovers!!!
0

Efter att ha kikat runt på bilder och zoopet är jag nu helt förälskad i dem.. Men på zoopet står där att dem inte passar i ett sällskapsakvarium:( äh, det gör nog inget. Dem får nog inte plats ändån…

mimåne
0

Grejen med Galaxyrasbora är att de är väldigt små, ungefär runt 2cm. Detta kan vara en bidragande orsak till att de lätt känner sig hotade av fiskar större än dem själva. Jag tror att det är därför de inte rekommenderas i sällskapsakvarium.