Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 681 ggr
LindaKarlstrom
0

Räkor i 23 L

Hur många Crystal Black kan man ha i ett 23 L akvarium? En av dom vuxna räkorna är konstant på tjocken så vi börjad ha väldigt många räkor nu

LajvKrattan
0

Det viktiga är inte volymen i sig utan hur många filterbakterier du har, hur kraftfullt ditt filter är och hur mycket vatten du byter. Vad har du för filter och hur frektenta och stora vattenbyten gör du?

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

LindaKarlstrom
0

Jag har ett Fluval Edge så deras filter. Byter vatten en gång i veckan, brukar bli kring 3-5 l men jag har helt ärligt ingen aning om det är lagomt.

LajvKrattan
0

Så dum jag är! Det viktiga är så klart hur mycket skadliga ämnen som bildas, inte sant? Hur mycket skadliga ämnen som bildas beror på hur mycket avföring som bildas vilket beror på hur mycket du matar. Om du matar lika mycket så kommer du alltså inte få sämre vattenkvalitet även om du får fler räkor. Så länge som du ökar mängden mat sakta så kommer filterbakterierna kunna anpassa sig och om du oroar dig för att det finns för många räkor så kan du begränsa mängden mat. Då kommer räkpopulationen anpassa sig till den tillgängliga mängden mat.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!